Profit trimestrial record pentru Petrom. Cea mai mare companie din România a câștigat peste 4 milioane de euro pe zi
OMV Petrom (SNP) a înregistrat în perioada ianuarie – martie un profit trimestrial record, de 1,38 miliarde lei (381 milioane euro), în creștere cu 65% față de același interval din anul precedent, și vânzări în urcare cu 21%, la 6 miliarde lei (1,3 miliarde euro), informează Mediafax.
„În primul trimestru, prețul majorat al țițeiului și aprecierea dolarului față de leu au favorizat rezultatele segmentului E&P (Explorare și Producție, n.r), dar, în același timp, au influențat negativ marjele și volumele din activitatea de R&M (Rafinare și Marketing). Pe parcursul trimestrului am înregistrat un progres considerabil în cadrul proiectelor cheie de investiții și am continuat să ne consolidăm performanța operațională, datorită măsurilor de management strict al costurilor (…) Condițiile meteo extreme din primele două luni au cauzat unele întreruperi de ordin tehnic, ce au afectat, într-o oarecare măsură, nivelul producției din E&P și au influențat negativ vânzările din marketing. Cu toate acestea, iarna severă a determinat creșterea volumului vânzărilor de gaze și, în plus, am înregistrat marje îmbunătățite, în special la gazele extrase din depozite”, a declarat într-un comunicat directorul general al Petrom, Mariana Gheorghe.
Profitul operațional calculat înainte de deducerea dobânzilor și impozitelor (EBIT) a urcat în primele trei luni cu 51%, la 1,79 miliarde lei (411 milioane euro), de la 1,19 miliarde lei în perioada similară a anului trecut.
Prețul mediu al țițeiului Ural a crescut cu 14% față de nivelul din primele trei luni din 2011, la 117,49 dolari /baril.
Rezultatele foarte bune ale cele mai mari companii din România sunt apreciat și de către OMV, gigantul austriac care deține pachetul majoritar al companiei.
„Începutul anului 2012 a fost unul deosebit de favorabil pentru OMV. Pe 22 februarie am anunțat o descoperire de gaze la mare adâncime în România, în largul Mării Negre, care prezintă un potențial important. Acesta este un bun exemplu al modului în care ne aplicăm strategia, axându-ne pe obiective de explorare mai mari și cu un impact ridicat. În Libia, producția a revenit rapid la aproximativ 85% din nivelurile pre-criză, iar aceste volume au contribuit în mod pozitiv la rezultatele noastre operaționale în T1/2012. Prețurile mai mari ale petrolului și iarna central-europeană foarte rece au susținut rezultatele diviziilor noastre E&P, respectiv G&P. În divizia R&M, atât marjele de rafinare, cât și cele de marketing au fost sub presiune, o situație care ne așteptăm că va persista pe întreaga durată a anului”, a declarat, într-un comunicat, Gerhard Roiss, Directorul General Executiv al OMV.
Prețul mediu realizat la țiței la nivel de grup a crescut cu numai 9%, la 98,33 dolari /baril, reflectând valoarea mai mare a pierderilor din instrumentele de acoperire a riscului privind prețul țițeiului. Acestea au avut un impact negativ de 159 milioane lei asupra EBIT-ului, comparativ cu rezultatul negativ de 56 milioane lei înregistrat în primul trimestru din anul precedent.