Profitul Google a urcat cu 16% în primul trimestru, la 3,35 miliarde de dolari
Profitul Google a crescut în primul trimestru al acestui an cu 16%, la 3,35 miliarde de dolari, cu venituri în creștere, în timp ce prețul publicității vândute pe site-uri și prin aplicații mobile a continuat să scadă, chiar dacă mai lent decât în trimestrele anterioare.
O parte mai mare a activității pe motorul de căutare online al Google vine de pe smartphone-uri și tablete, segment pe care publicitatea este în general mai ieftină decât cea care țintește utilizatorii de PC-uri, scrie cotidianul Wall Street Journal.
Veniturile pentru primul trimestru, fără divizia Motorola Mobility, încorporată la mijlocul anului trecut, au urcat cu 22% la 12,95 miliarde de dolari, avans similar celui din trimestrul al patrulea. Incluzând și Motorola, veniturile au avansat cu 31%, la 13,97 miliarde de dolari.
Prețul mediu plătit de clienți pentru publicitate la click-uri date de utilizatorii de internet a scăzut cu 4%, față de un declin de 6% în trimestrul al patrulea. Scăderea de preț, înregistrată concomitent cu un avans de 20% al numărului de clikuri, a fost cea mai redusă din trimestrul al patrulea din 2011, când compania a început să înregistreze evoluția negativă.
„Investitorii sunt mai pozitivi în privința Google decât în ultimii doi ani, pentru că sunt mai puțin îngrijorați de impactul prețurilor la publicitatea pe dispozitive mobile asupra operațiunilor Google”, a declarat Mark Mahaney, analist la RBC Capital Markets.
Divizia Motorola Mobility a înregistrat o pierdere operațională de 271 milioane de dolari în primul trimestru, față de 353 milioane de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut și 527 milioane de dolari în trimestrul al treilea. Google încearcă să aducă pe profit Motorola, inclusiv prin concedieri.
Google avea la sfârșitul primului trimestru lichidități de 50,1 miliarde de dolari, în urcare de la 48 de miliarde de dolari la finele anului trecut.