Profitul ING Bank a crescut în 2014 cu 19%
ING Bank România a înregistrat în 2013 venituri de 883 milioane lei și a înregistrat costuri cu provizioanele de 118 milioane lei, obținând un profit brut de 287 milioane lei.
Profitul net al instituției de credit s-a situat anul trecut la 290 milioane lei.
Costurile operaționale au înregistrat anul trecut o creștere de 6%, generată de investițiile în tehnologie și infrastructură IT, ajungând la 507 milioane lei, de la 478 milioane lei în anul anterior.
Raportul costuri/venituri s-a păstrat stabil, situându-se la 55% în 2014 fața de 54% în 2013.
Soldul creditelor s-a majorat cu 13%, la aproape 11,2 miliarde lei, creșterea fiind influențată de dezvoltarea activității pe toate segmentele de clienți, cu o contribuție echilibrată a acestora, respectiv 52% împrumuturi pentru companii și 48% pentru persoane fizice. Cota de piață pe segmentul de creditare a crescut la 4,8% în 2014, de la 4,1% în 2013, cu un avans accelerat al creditării în moneda națională.
Banca își menține și pentru acest an strategia de creditare pentru persoane fizice, oferind credite ipotecare doar în moneda națională.
Portofoliul de depozite atrase a urcat totodată cu 8%, la 14,02 miliarde lei, acestea provenind în proporție de 69% de la persoane fizice, iar restul de la companii. Pe segmentul economiilor, cota de piață s-a ridicat de la 5,7% la 6%.
„Anul 2014 a fost un an de creștere sănătoasă pentru noi și a marcat aniversarea a 20 de ani de când ING Bank a intrat pe piața locală. Cu această ocazie, ne reafirmăm angajamentul de continuitate pe piața din România, o țară de importanță strategică pentru grupul ING. În 2015 vom urmări strategia de creștere, vom consolida diviziile mature de retail și corporate și vom continua creșterea accelerată în segmentul IMM”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Banca avea la finele anului trecut 938.000 clienți pe segmentul de retail. Numărul clienților retail activi a crescut cu 9%, dinamica situându-se peste cea din 2013, de 7%, iar pe segmentul IMM creșterea a fost de 46%.
Indicatorul de rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) a urcat anul trecut de la 16% la 20%.
Rata creditelor neperformante s-a redus la 5,7%, de la 9,7% în 2013, segmentul de retail înregistrând o rată peste media de 5,7%, însă clienții companii mari se plasează cu rata sub această valoare.
„Am vândut portofolii de credite cu și fără garanții, mai puține decât alte bănci, pentru că avem și mai puține credite cu probleme, însă nu aș vrea să intru în detalii despre valoarea portofoliilor vândute”, a afirmat Szczurek.
Pentru acest an, banca vrea să crească numărul de clienți, în special pe segmentul de salarii încasate prin ING, dar și pe sectorul de IMM-uri, în timp ce pe segmentul de companii mari are ca obiectiv consolidarea și aprofundarea relațiilor comerciale.
Totodată, Szczurek spune că nu va extinde rețeaua de agenții, aceasta fiind suficientă pentru volumul din prezent, însă nu exclude o „mișcare naturală”, prin relocarea unor agenții în funcție de necesități.
„Cred că tot mai mulți clienți se mută către self service, deci nu cred că avem nevoie de agenții noi. Dacă vor veni clienți în plus, avem spațiu în interiorul sucursalelor existente să mai punem birouri, asta înseamcă că vom avea nevoie de mai mulți angajați”, a adăugat șeful ING Bank.
În funcție de activele deținute la finele anului trecut, ING ocupă locul al șaptelea în topul băncilor prezente în România, cu o cotă de piață de 5,73%.