Profitul net al grupului Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut

Publicat: 07 03. 2013, 11:27
Actualizat: 06 02. 2019, 15:05

Profitul net al grupului francez de retail Carrefour a crescut de peste trei ori anul trecut, de la 371 milioane de euro la 1,23 miliarde de euro, incluzând câștigurile înregistrate din vânzarea mai multor active.

Carrefour a vândut anul trecut active din mai multe țări, precum Columbia, Indonezia sau Malaezia, parte a unei strategii de concentrare pe piețele importante pentru grup.

Cea mai importantă tranzacție a fost vânzarea operațiunilor din Columbia pentru două miliarde de euro.

Vânzările excluzând TVA au urcat cu 0,9% anul trecut, de la 76 miliarde de euro la 76,8 miliarde de euro, se arată într-un raport al Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, după Wal-Mart (SUA).

Profitul operațional a scăzut cu 2,6%, la 2,14 miliarde de euro, din cauza evoluției slabe a piețelor din sudul Europei, precum Spania și Italia, dar s-a situat peste așteptările analiștilor consultați de Bloomberg, de 2,07 miliarde de euro.

Retailerul francez intenționează să crească investițiile în acest an, pentru a susține divizia de hipermarketuri, la 2,2-2,3 miliarde de euro, comparativ cu 1,55 miliarde de euro în anul anterior.

Datoria netă a grupului a scăzut în intervalul analizat cu 2,6 miliarde de euro, la 4,3 miliarde de euro.

Carrefour operează în România trei formate de magazine, respectiv 24 de hipermarketuri Carrefour, 67 de supermarketuri Market și 20 de magazine de proximitate Express.