Profitul Netflix a crescut semnificativ în primele trei luni ale acestui an, ca urmare a campaniei de combatere a partajării parolelor. Compania a adunat peste 9 milioane de clienți în 2024.
Acţiunile companiei de streaming video au crescut iniţial cu aproximativ 3% în tranzacţiile de după închiderea bursei, în urma raportului privind câştigurile, dar apoi au scăzut cu 3%, la 589,98 USD pe unitate.
Compania a spus că planurile sale de streaming susţinute de reclame au ajutat la atragerea a 9,3 milioane de clienţi noi, aproape dublu faţă de prognoza consensului analiştilor chestionaţi de LSEG, conform Reuters.
Pentru trimestrul curent, Netflix a estimat venituri de 9,49 miliarde dolari, comparativ cu aşteptările analiştilor de 9,537 miliarde dolari.
Câştigul pe acţiune din perioada ianuarie până în martie a fost de 5,28 USD, comparativ cu 2,88 USD cu un an mai devreme, notează News.ro.
Veniturile Netflix au crescut cu 14,8%, la aproape 9,4 miliarde de dolari, în perioada în care serviciul a debutat cu titluri precum serialul SF ”3 Body Problem” şi thrillerul poliţist ”Griselda”.
Venitul din exploatare a totalizat 2,6 miliarde USD, o creştere de 54% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Analiştii se aşteptau ca Netflix să câştige aproximativ 5 milioane de abonaţi în întreaga lume în timpul trimestrului raportat, conform datelor LSEG, după câştiguri record la sfârşitul anului 2023.
Adăugările au adus numărul total de abonaţi ai Netflix la 269,6 milioane, la sfârşitul lunii martie.
”Am construit o combinaţie greu de reprodus între o listă puternică, recomandări superioare, acoperire largă şi fandom intens, care stimulează un angajament sănătos pe Netflix”, a spus compania într-o scrisoare către acţionari.
În timp ce concurenţi precum Walt Disney pierd bani din serviciile lor de streaming, Netflix continuă să câştige clienţi şi să creeze profit.
În scrisoarea adresată acţionarilor, compania a spus că va lucra pentru a îmbunătăţi varietatea şi calitatea divertismentului şi va extinde afacerea de publicitate pentru a creşte în continuare.
Netflix a început să ofere planuri susţinute de reclame, care costă mai puţin de jumătate din opţiunile fără reclame, în noiembrie 2022.
În 2023, Netflix a început o campanie de combatere a partajării parolelor, încercând să transforme persoanele care folosesc conturile prietenilor sau ale familiei în abonaţi plătitori.
Compania a spus că versiunea serviciului său cu reclame reprezintă acum 40% din toate înscrierile pe pieţele în care oferă planul.
Pentru a-şi satisface marea audienţă globală, Netflix şi-a extins programele. Serviciul de streaming îşi extinde oferta de sport cu o ofertă de 5 miliarde de dolari, pe 10 ani, pentru a difuza emisiunea de lupte WWE ”Raw”, începând din ianuarie 2025.
Compania şi-a restructurat recent divizia de film sub noul lider Dan Lin şi îşi propune să producă mai puţine filme, dar de calitate superioară, pentru streaming.