Prima pagină » Economic » Proiectul de OUG privind reglementarea platformelor de ridesharing va intra, în primă lectură, joi în Guvern / Ciolacu: Sper ca Executivul să dea OUG

Proiectul de OUG privind reglementarea platformelor de ridesharing va intra, în primă lectură, joi în Guvern / Ciolacu: Sper ca Executivul să dea OUG

Proiectul de OUG privind reglementarea platformelor de ridesharing va intra, în primă lectură, joi în Guvern / Ciolacu: Sper ca Executivul să dea OUG
Proiectul de Ordonanță de Urgență privind reglementarea platformelor de ridesharing va intra joi în primă lectură în ședința de Guvern, urmând ca, după ce primește avizul din partea Consiliului Economic și Social (CES) să fie adoptat, a anunțat, miercuri, ministrul Transporturilor.

„Am gândit această reglementare prin Ordonanță de Urgență și nu prin proiect de lege având în vedere cerințele românilor care folosesc această platformă. În cadrul ședinței de Guvern de mâine (joi -n.r.) proiectul ordonanței de urgență va intra în primă lectură și după obținerea avizului CES (Consiliul Economic și Social -n.r.) de marți, va intra pentru a fi adoptat”, a declarat Răzvan Cuc, într-o conferință de presă la Ministerul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor a mai spus că Parlamentul nu poate să legifereze un proiect la fel de rapid precum Guvernul, mai ales că în curând vine vacanța parlamentară.

„Am constatat că unii doresc să confiște legiferarea unui domeniu nou în țară, anume cel al transportului alternativ. Cei de la USR au declarat inițial să lăsăm Parlamentul să legifereze. Acest proiect este de urgență și trebuie adoptat de îndată. Am avut în Parlament 6 luni pe masă legile respective și nu s-a făcut absolut nimic”, a mai explicat Răzvan Cuc.

Ministrul a precizat pașii prin care acest proiect a fost construit și a insistat pe transparența procedurii: „S-au format puncte de lucru cu toți factorii implicați: Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Comunicațiilor, Ministerul Finanțelor și Primăria Capitalei. S-au cerut puncte de vedere de la Consiliul Concurenței. (…) Am convocat și o dezbatere publică pe acest proiect.”

„Guvernul își dorește să legifereze acest domeniu important. (…) Actul normativ a parcurs circuitul interministerial de avizare. A primit aviz de la Ministerul Comunicațiilor, Ministerul de Interne, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor, Ministerul Economiei, Ministerul Afacerilor Externe și, astăzi (miercuri -n.r.) de la Ministerul Justiției și a fost transmis Consiliului Economic și Social. Cei de la CES vor transmite acest aviz săptămâna viitoare”, a mai spus Răzvan Cuc.

Aproximativ 300 de taximetriști au protestat, marți, în Piața Constituției, față de proiectul de ordonanță privind activitatea de ridesharing, despre care spun că e o formă mascată de a face concurență neloială taximetriștilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

„Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, se arată într-un comunicat de presă al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.), remis luni MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go și Taxify (Bolt) nu mai prevede ca mașinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomerație ar putea depăși 30 lei/km, așa cum au declarat chiar reprezentanții Uber.

În continuare, transportatorii acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25 % în conturi din afara țării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.

Ciolacu: Sper ca Guvernul să dea OUG pe ride-sharing. Dacă nu, legea să intre miercuri la vot

Marcel Ciolacu a declarat, miercuri, că speră ca Guvernul să dea ordonanța de urgență pentru reglementarea activităților de ride-sharing. În caz contrar, PSD va face toate eforturile ca legea privind acest domeniu să intre miercuri la votul final, a mai spus președintele Camerei Deputaților.

„Mai avem ride-sharingul. Să vedem dacă Guvernul o să dea ordonanța. Proiectul de lege este la comisiile de specialitate, mi se pare că sunt cinci comisii avizatoare. Am vorbit deja cu liderul grupului PSD, domnul (Alfred-n.red.) Simonis, și, dacă ordonanța nu o să fie dată, am vrea să urgentăm acest proiect de lege, să intre o dată în legalitate. Pe urmă, dacă mai sunt discuții și cu celălalt sistem, cu taximetria, de asemenea, suntem deschiși să stăm de vorbă și cu dânșii să o reglementăm. Eu sper să se dea ordonanța. Dacă nu, o să facem toate eforturile ca miercuri să intre la votul final”, a declarat Marcel Ciolacu, miercuri, la Parlament.

Comisiile pentru transporturi și tehnologia informațiilor ale Camerei Deputaților au amânat, miercuri, decizia referitoare la proiectul de lege privind transportul alternativ din lipsă de cvorum.

Autor

Citește și