Reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism (ANT) vor să cheltuiască 3,12 milioane de euro, din bani europeni, pe spoturi publicitare și pe reclame în mass media italiană care să promoveze brandul turistic național.
„Una din prioritățile Autorității Naționale pentru Turism o reprezintă promovarea brandului turistic național pe piețe externe, Italia fiind identificată ca piață-țintă conform Planului de Marketing Strategic și Operațional”, se explică în caierul de sarcini. „Campania va ținti promovarea României în Italia și se va adresa cu prioritate potențialilor turiști, dar și operatorilor din industria turismului din această țară”, se mai menționează în același document.
Campania de promovare a țării noastre în fața turiștilor italieni se va desfășura anul viitor, în perioada februarie-noiembrie, iar contractul va fi semnat pe o perioadă de 12 luni. Spoturile TV vor avea o durată de 10 și de 30 de secunde, iar reclamele vor apărea în ziare și în revistele din Italia.
Cei care participă la licitație trebuie să distribuie bugetul alocat astfel: 2,22 milioane de euro sunt destinate promovării pe TV pentru cele două grupuri-țintă vizate de campanie (persoanele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani și 50-64 de ani) și 900.000 de euro pentru publicitatea din presa scrisă.
Spoturile vor apărea la televiziuni generaliste și la o televiziune cu profil turistic. Reclamele vor apărea într-un ziar italian și în opt reviste, dintre care două cu conținut generalist și restul cu conținut de turism sau călătorii.
Una dintre cerințele minime pentru cei care vor să depună oferte este ca aceștia să poată prezenta unul sau mai multe contracte care să conțină servicii similare prestate în ultimii trei ani, cu o valoare cumulată de cel puțin 3,12 milioane de euro.