Radu se ducea, duminică, în Bulgaria. Când a ajuns pe Podul Prieteniei, a avut o surpriză: „ERA CEVA INCREDIBIL!”
Șoferii care au traversat duminică podul Giurgiu-Ruse au așteptat chiar și 40 de minute, atât din cauza TIR-urilor care tranzitau către Bulgaria, cât și din cauza lucrărirlor de reparații demarate de autorități.
„S-a circulat mai greu decât de obicei și din cauza lucrărilor de reabilitare care presupuneau ocuparea unei benzi pe o porțiune”, s-a plâns Radu, un șofer care s-a arătat deranjat de faptul că alți participanți la trafic au ales să intre pe contrasens pentru a ocoli coloana mare de mașini, blocând circulația și pe sensul către România, acolo unde se putea circula pe ambele benzi. „Era ceva incredibil! Zeci de mașini, chiar autocare, intrau pe contrasens încă de pe pod, ca să ajungă mai repede la granița cu Bulgaria. Nu îi interesa că se întâlnesc cu vreun TIR și blochează traficul”, ne-a povestit cititorul.
La începutul anului, gândul a semnalat starea precară a infrastructurii rutiere care asigură legătura dintre România și Bulgaria. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a precizat că în martie vor începe lucrările de reabilitare, valoarea contractului semnat în octombrie fiind de 46,1 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a circa 12,8 milioane de euro, cu TVA, la un curs mediu de 4,45 lei/euro. Din acești bani, 85% reprezintă finanțare nerambursabilă ce urmează a fi acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.
Foto: 3 ianaurie
Până la începerea lucrărilor propriu-ziuse, în luna martie 2015, CNADNR SA execută „lucrări de reparații cu mixturi asfaltice la rece, ca masură provizorie de asigurare a desfășurării în condiții de siguranță a traficului rutier”, după cum reiese dintr-un răspuns transmis gândul.
Când va fi gata reabilitarea
Compania promite că lucrările de reparații la podul de la Giurgiu vor fi finalizate până la data de 31 decembrie 2015.
Contractul de reabilitare a Podului peste Dunăre în sensul Giurgiu – Ruse a fost atribuit în luna octombrie 2014 asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering. În luna noiembrie 2014 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.
Contractul are o perioada de 16 luni, investiția fiind finanțată cu fonduri europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POS-T 2007 – 2013.
„Din cele 16 luni, 2 luni reprezintă perioada de proiectare, care se va încheia la sfârșitul lunii ianuarie 2015. După finalizarea perioadei de proiectare va începe perioada de execuție a lucrărilor, însă din cauza condițiilor meteorologice caracteristice perioadei de iarnă, execuția propriu zisă va fi posibilă începând cu luna martie 2015”, potrivit CNADNR.
Compania a precizat că lucrările de reabilitare a podului urmează să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2015.
Câți bani a încasat CNADNR din taxa de pod
Aproximativ 12,7 milioane de euro este suma pe care CNADNR a încasat-o anul trecut din tariful de trecere a podului peste Dunăre, în sensul Giurgiu-Ruse, potrivit unui răspuns transmis luni gândul de CNADNR.
Deși suma ar fi ajuns pentru construcția a mai bine de doi kilometri de autostradă, drumul de intrare în România este plin de adevărate cratere, șoferii fiind nevoiți să facă slalom printre ele. Drumul este însă mult mai bun pe partea bulgărească a podului.
În imaginile de mai jos pod se poate vedea starea podului la începutul anului (3 ianuarie)
Podul, construit în 1952, are o lungime de 2.224 metri, din care 1.146 metri aparțin României. Tranzitul se poate realiza atât pe calea ferată, cât și pe șosea.
În vara lui 1997 a avut loc recepția oficială a lucrărilor de consolidare a podului. Lucrările au început în 1995, fiind finanțate cu 1,2 milioane de ECU (monedă care a precedat euro), echivalentul a circa 1,4 milioane de dolari, prin Programul PHARE, de către UE.
Acestea au constat în reparația hidroizolației, a îmbrăcăminții asfaltice, precum și înlocuirea rosturilor de dilatație. Executantul lucrărilor a fost CCCF București, iar consultant firma Consitrans.