Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, vineri, la Constanța, că termenul de privatizare a CFR Marfă, care expiră luni, nu poate fi extins, adăugând că nu ar vrea să vorbească acum despre un eșec al privatizării societății, transmite corespondentul Mediafax.
Ramona Mănescu a declarat că s-a consultat cu premierul Victor Ponta asupra privatizării CFR Marfă și a spus că speră ca banii să intre luni în conturi.
„Nu știu dacă se va întârzia privatizarea CFR Marfă. Există un singur termen, până luni, când trebuie să intre banii în cont. (…) Sper ca termenul să fie respectat. O să aflăm luni cum se finalizează. Și eu, și premierul vrem ca statul să ia cea mai bună decizie, legală, juridic fundamentată bine. Indiferent care va fi aceea, trebuie să fie fundamentată juridic bine pentru că statul nu-și poate permite să piardă”, a declarat Ramona Mănescu.
Ea a mai precizat că termenul pentru privatizarea CFR Marfă nu poate fi extins, dar crede că ambele părți și-au respectat obligațiile.
„Termenul nu poate fi extins. (…) Ministerul Transporturilor și-a respectat toate obligațiile, așa cum și domnul Gruia Stoica sunt convinsă că și-a respectat obligațiile. Eu nu vreau să acuz pe nimeni deocamdată”, a spus Ramona Mănescu.
Despre un eventual eșec al privatizării CFR Marfă, ministrul Transporturilor a spus că nu crede că se poate vorbi despre un eșec atâta timp cât ambele părți și-au îndeplinit obligațiile.
„Nu aș vrea să vorbesc despre un eșec. Dacă în momentul de față știm că ambele părți și-au îndeplinit obligațiile, au făcut demersurile necesare, nu putem vorbi de o vină a cuiva. Este foarte posibil ca acele condiții suspensive de care vorbea și domnul Gruia Stoica să nu fi fost îndeplinite nu din vina părților, ci din cauze independente de voința lor. Spre exemplu, GFR-ul a depus o notificare către Consiliul Concurenței. Sigur este incompletă, dar au depus-o. Doar că nu se poate aștepta nimeni ca Consiliul Concurenței să dea o decizie în termenul stabilit de contract, care este 13 octombrie. Deci, independent de ceea ce a făcut deja GFR-ul, nu putea fi îndeplinită condiția suspensivă în termenii prevăzuți de HG și de contract”, a mai spus Ramona Mănescu.
Joi, ministrul Ramona Mănescu declara că termenul limită de plată de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acțiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunța cum va fi finalizată procedura de privatizare.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că „nu are nicio treabă” cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie și va analiza varianta de a-și recupera cel puțin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obțin amânarea.
GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din prețul de cumpărare a 51% din acțiunile CFR Marfă deținute de stat, condiție prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanție de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.
Luni, președintele Traian Băsescu a declarat că orice om care privește la modul în care se desfășoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.