Ramona Mănescu: Privatizarea CFR Marfă nu a fost un eșec. Trebuie regândit timing-ul
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, la Galați, că prima încercare de vânzare a CFR Marfă nu a fost un eșec, însă timpul ar fi fost prea scurt, astfel că pentru noua procedură de privatizare MT nu mai vrea să se grăbească, ci să facă „lucrurile foarte bine, temeinice, corecte”
Ministrul Transporturilor a declarat, joi, la Galați, că în cazul primei proceduri de privatizare a CFR Marfă, ministerul pe care îl conduce nu ar fi înregistrat „un eșec”, în condițiile în care s-au depus toate eforturile pentru ca rezultatul să fie unul bun, adăugând: „Poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul”.
Ea a mai spus că noua procedurã de privatizare a CFR Marfă a început deja, iar de această dată procesul nu va mai fi făcut sub presiunea timpului.
„Nu consider că este un eșec. Vreau să vă spun, cu toată responsabilitatea, că Ministerul Transporturilor chiar a depus toate eforturile și a făcut toate diligențele pentru ca această privatizare să fie un succes. Au fost condiții care nu au putut fi îndeplinite, independent și de voința ministerului și de voința GFR. Deci nu putem vorbi aici de un eșec atâta timp cât ambele părți au depus chiar toate eforturile și diligențele. A fost poate timpul prea scurt, poate nu a fost gândit foarte bine de la început timing-ul, de aceea de data aceasta nu vrem să ne mai grăbim, vrem să facem lucrurile foarte bine, temeinice, corecte, transparete și în beneficiul statului, a CFR Marfă”, a afirmat Mănescu.
Ministrul a declarat că miercuri a avut o întâlnire cu reprezentanții FMI, pentru a discuta calendarul privind cea de-a doua încercare de privatizare a CFR Marfă, precizând că nu există o dată limită în acest sens.
„Procedura a fost reluată imediat după finalizarea primei proceduri. Premierul a anunțat în ședință de Guvern reluarea procedurii, noi în momentul acesta discutăm un calendar. Ieri, am avut o primă întâlnire cu Fondul Monetar Internațional și cu experții din minister pentru discutarea acestui calendar. Ne dorim ca această privatizare să fie bine făcută în favoarea statului și în deplină legalitate. Procedura va dura, nu există o dată limită. Chiar am discutat ieri cu FMI și au spus că dacă prima procedură a fost un pic grăbită, aceasta va trebui să decurgă foarte bine și să fie un succes. Deci nu ne mai grăbim. Acesta a fost mesajul pe care FMI ni l-a dat”, a spus Mănescu.
Ramona Mănescu a participat, joi, la Galați, la o conferința „Dunărea – Perspective de dezvoltare”, care a avut drept scop realizarea unui dialog real pe teme concrete factorii interesați de dezvoltarea transportului pe Dunăre și a activităților conexe.
Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmând să-i fie returnată și garanția de 10 milioane de euro aferentă licitației pentru CFR Marfă, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, adăugând că noul calendar al privatizării va fi discutat cu FMI și CE.
După eșecul tranzacției pentru CFR Marfă, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgență a garanției de 10 milioane de euro, precum și a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condițiile de preluare a companiei.
Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.
Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.