RAR a decis să-i scoată pe șoferii români „din cretacicul auto”. Ce va trebui să facă fiecare proprietar de mașină

Publicat: 08 07. 2014, 16:04
Actualizat: 29 07. 2014, 17:29

Cărțile de identitate ale tuturor autovehiculelor din România vor trebui schimbate, treptat, pe motiv că sunt „din cretacicul auto” și sunt „un document primitiv”, ultima updatare a acestor documente fiind făcută în 1993, a anunțat marți Flaviu Câmpeanu, director tehnic al Registrului Auto Român (RAR), la conferința „Mediafax Talks about Transport&Logistics”.

„Vom schimba modelul cărții de identitate, sper în acest an. Noul model al cărții de identitate, după ce va trece prin furcile caudine ale tuturor ministerelor implicate și se va naște, va cuprinde toate datele de care aveți nevoie, va fi o oglindă a certificatului de omologare european, inclusiv problema cea mai mare pe care o aveți, respectiv tipul suspensiei. De asemenea, va atinge și celălalt subiect sensibil, cu masele și dimensiunile”, a declarat Câmpeanu.

Câmpeanu a explicat că noile cărți de identitate vor avea și o rubrică în care să fie completate mai multe detalii despre mașină precum existența unui cârlig de remorcare, folie de pe geamuri, sau portbagajul. Totodată, normele de poluare vor fi completate conform standardelor europene. 

„Cărțile nu se vor schimba brusc, ci treptat, la ieșirea din viață a fiecărei cărți de identitate a autovehiculelor, la distrugerea sau la pierderea ei”, a spus Flaviu Câmpeanu.  

Noua cartea de identitate a vehiculului va conduce la dispariția a cel puțin două taxe, respectiv de înregistrare națională pentru dealeri și de anulare a cărții de identitate, a arătat reprezentantul RAR.