„Doamna Corina Crețu ar face bine, ca și român, pentru că este europarlamentar, să spijine mai mult proiectele pe care Guvernul le-a inițiat”, a spus, miercuri seara, Răzvan Cuc, într-o emisiune la Digi 24.
Ministrul Transporturilor a reamintit că „doamna Corina Crețu face o confuzie între Autostrada Moldova, care este Coridorul, 9 și Autostrada Unirii”.
Autostrada Unirii se întinde pe tronsonul Tîrgu Mureș – Ditrău – Tîrgu Neamț – Iași, iar Autostrada Moldovei este reprezentată de tronsonul Ploiești – Buzău – Focșani – Pașcani – Siret – Suceava.
„Doamna Crețu trebuie să spună care este exact procedura, pentru că noi nu transmitem o foaie și ni se aprobă”, a mai spus Cuc.
Ministrul Transporturilor a mai afirmat că, atunci când ieșea din biroul său, Crețu spunea că nu sunt proiecte, deși el tocmai i le prezentase.
„Anumiți români care au fost acolo mandatați și trimiși acolo de către poporul român, care trebuiau să apere interesul poporului român… Mă refer inclusiv la doamna Corina Crețu. M-am uitat la ceilalți comisari europeni. În general, și-au apărat de mult țara și obiectivele din țara lor”, a mai afirmat Cuc.
Pentru Autostrada Moldovei, MT a semnat de anul trecut contractele pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic, și a trimis cererile de finanțare la Comisia Europeană. „Așteptăm răspunsul”, a precizat Cuc.
În schimb, un proiect de lege a fost inițiat pentru Autostrada Unirii, în cursul anului trecut, fiind secționat în două. Pentru tronsonul Tîrgu Mureș – Ditrău – Târgu Neamț, Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a fost scos la revizuire studiul de fezabilitate, ofertele au fost depuse până la finele lunii martie și sunt în evaluare.
Al doilea tronson va fi construit prin parteneriat public – privat (PPP), MT dându-și deja acordul pentru Hotărârea de Guvern (HG), pe care o va da Comisia Națională de Statistică și Prognoză (CNSP). Această Comisie va face precalificarea pentru entitățile care vor participa la PPP.
„Bineînțeles, și pentru acest obiectiv se transmite cererea de finanțare la Comisia Europeană. Pentru ambele autostrăzi se trimite cererile de finanțare la Comisia Europeană. Am transmis cererile de finanțare, dar ele sunt în analiză, cum a fost și la Podul de la Brăila”, a menționat Cuc.
Pentru Podul de la Brăila, cererea de finanțare din partea CE nu a fost acceptat, solicitându-se un studiu de trafic. „Din cauza unor români bine intenționați de la Comisia Europeană s-a indus o idee greșită că nu ar fi trafic pe acest obiectiv”, a subliniat Cuc.
Foto: Hepta