RCS&RDS face primii pași în zona radioului
Compania RCS&RDS a făcut primii pași în zona radioului și a solicitat Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) 11 frecvențe pentru lansarea postului de radio cu profil sportiv Digi Sport FM în 11 localități din țară, între care Cluj, Iași, Bacău și Timișoara.
Consiliul Național al Audiovizualului continuă, joi, audierile companiilor care s-au înscris la concursul organizat, începând de luni, pentru atribuirea câtorva zeci de frecvențe de radio.
Astfel, compania RCS&RDS s-a înscris la concursul organizat de CNA și a solicitat 11 frecvențe pentru postul de radio Digi Sport FM, în localitățile Alba Iulia, Bacău, Bistrița, Cluj-Napoca, Focșani, Iași, Slatina, Slobozia, Suceava, Timișoara și Vaslui.
La concursul CNA de joi a fost prezentă o delegație din partea RCS&RDS, din care au făcut parte Lucian Mihai, Adrian Tomșa, George Dobre, Andi Vilara și Emil Grecu.
Dacă va obține frecvențele de radio solicitate, Digi Sport FM va fi un post de radio cu tematică locală sportivă.
Digi Sport FM va difuza program 24 de ore zilnic. Programele difuzate de Digi Sport ar urma să fie 70% producție proprie, în timp ce 30% vor fi preluate, respectiv retransmise de la televiziunile Digi Sport, deținute de asemenea de compania RCS&RDS.
Grila postului de radio Digi Sport FM va cuprinde programe informative (80%) și programe educative (20%). Digi Sport FM nu va difuza programe de divertisment și nici publicitate, însă postul de radio ar urma să difuzeze noaptea muzică.
Potrivit dosarului depus la CNA, investiția estimată pentru punerea în funcțiune a fiecărei stație de radio a Digi Sport FM este cuprinsă între 150.000 și 350.000 euro.
George Dobre, managerul proiectului Digi Sport FM, a spus în fața CNA că acest post de radio este o dezvoltare firească a „proiectului de succes Digi Sport”, care include în prezent televiziunile Digi Sport (Digi Sport 1, Digi Sport 2 și Digi Sport 3) și site-ul www.digisport.ro.
„În 2009 a început să emită Digi Sport. Dorim să dezvoltăm în acest moment proiectul Digi Sport și cu Digi Sport FM și avem foarte multe argumente în favoarea noastră (…) La Digi Sport nu pot fi urmărite știri despre mondenități, nu au prioritate scandalurile (…) Avem semnale din partea telespectatorilor noștri că ar putea să aibă acces mai ușor la informațiile și emisiunile noastre (prin intermediul unui post de radio, n.r.) (…) Avem infrastructura necesară (…) Avem o echipă foarte puternică de jurnaliști și de colaboratori. Ne vom baza foarte tare și pe stațiile locale ale Digi 24 (televiziunea de știri a RCS&RDS, n.r.)”, a spus George Dobre.
El a precizat că, la fel ca în cazul televiziunilor Digi Sport, postul de radio Digi Sport FM nu va cuprinde doar fotbal, ci și emisiuni și transmisiuni dedicate celorlalte sporturi.
„Nu avem în momentul acesta publicitate pe canalele Digi Sport și nu vom avea nici pe Digi Sport FM”, a mai spus George Dobre.
Răspunzând unei întrebări adresate de membrul CNA Radu Călin Cristea, Adrian Tomșa a spus că grupul RCS&RDS dorește să se implice în piața de radio din România nu doar prin intermediul unui post de radio sportiv Digi Sport FM, ci și prin intermediul unui post de radio generalist, Digi FM.
În acest sens, RCS&RDS urmează să se mai prezinte o dată în fața CNA, săptămâna viitoare, la concursul organizat pentru acordarea unor licențe de radio generaliste.
„Implicarea grupului RCS în zona de radio nu se face numai prin Digi Sport FM, vom solicita și licențe pentru un post de radio generalist (…) Dorim să intrăm în zona de radio în general, nu numai în zona de nișă”, a spus Adrian Tomșa.
În ceea ce privește muzica de la Digi Sport FM, Adrian Tomșa a spus că postul de radio ar urma să difuzeze „un playlist nocturn”.
„Sunt surprins să aud că în acest proiect va fi și muzică. Credeam că va fi un radio sportiv și un radio vorbit (…) Dat fiind că este prima incursiune în radio, mă așteptam ca (la Digi Sport FM, n.r.) să nu apară aceleași nume care sunt folosite și apar în comentarii sportive peste tot. Avem această problemă la televiziune, în orice domenii par să fie aceiași oameni. Nu avem voci noi, care să ne surprindă? (…) Ați fi avut prilejul să veniți cu un element de înnoire și noutate”, le-a spus membrul CNA Christian Mititelu reprezentanților RCS&RDS.
La rândul său, membrul CNA Narcisa Iorga a spus că apreciază faptul că reprezentanții RCS&RDS au prezentat și un Cod etic în dosarul cu care s-au înscris la concursul CNA pentru obținerea unor frecvențe pentru Digi Sport FM.
Planurile RCS&RDS pentru lansarea a două posturi de radio, cu denumirea Digi Sport FM și Digi FM, au fost prezentate de agenția MEDIAFAX încă din data de 22 octombrie. Surse au declarat atunci pentru MEDIAFAX că societatea RCS&RDS vrea să lanseze două posturi de radio, unul generalist, cu denumirea Digi FM, și unul tematic-sportiv, cu denumirea Digi Sport FM.
RCS&RDS este una dintre cele mai importante companii de pe piața serviciilor de televiziune prin cablu și satelit din România.
În ultimii ani, RCS&RDS și-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, în prezent compania deține televiziunea de știri Digi 24 HD (cu stațiile locale aferente), televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport, dar și televiziunile de documentare Digi Animal World, Digi Life și Digi World (cu variantele „secundare” Animal World Channel, Life Channel și World Channel). De asemenea, RCS&RDS este acționar la posturile muzicale Music Channel, H!T Music Channel și UTV.
Consiliul Național al Audiovizualului a demarat luni concursul pentru atribuirea unor frecvențe de radio, tematice și generaliste.
Inițial au fost scoase la concurs 71 de frecvențe, însă, ulterior, concursul pentru frecvența pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licența pe 18 iulie 2013 -, a fost amânat până la soluționarea situației juridice a acesteia. Totodată, marți, CNA a decis să amâne concursul pentru cele 23 de frecvențele pe care a emis Radio Guerrilla, căruia CNA i-a retras licența pe 19 septembrie, până la soluționarea situației juridice a acestora.
Astfel, după amânarea concursurilor pentru frecvența Click FM și pentru cele 23 de frecvențe ale Radio Guerrilla, urmează să mai fie atribuite în urma concursului un număr total de 47 de frecvențe de radio.
Concursul se va întinde pe câte zile va fi necesar până la audierea tuturor solicitanților.
Rezultatele concursului ar urma să fie făcute publice după audierea tuturor societăților care concurează pentru calupurile tematice (în cursul zilei de joi), respectiv generaliste (săptămâna viitoare).