Compania RCS&RDS a solicitat înregistrarea mărcii „Digi Online” și plănuiește să lanseze serviciul de distribuție de televiziuni prin intermediul internetului, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din industria media.
În data de 12 noiembrie, RCS&RDS a solicitat Oficiului de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) înregistrarea mărcii „Digi Online”, cu două forme de reproducere grafică.
RCS&RDS a solicitat înregistrarea acestor mărci pentru clasele „Telecomunicații”, „Publicitate” și „Educație; instruire; divertisment; activități sportive și culturale”.
Totodată, pe 1 octombrie, RCS&RDS a înregistrat domeniul digi-online.ro.
Surse din industria media au declarat, pentru MEDIAFAX, că RCS&RDS plănuiește să se lanseze în distribuția online de televiziuni, acesta fiind singurul serviciu care-i lipsește din portofoliu.
Până în prezent, RCS&RDS nu a depus la Consiliul Național al Audiovizualului documentația pentru obținerea unui aviz în baza căruia va putea lansa acest serviciu.
Conform articolului 74 din Legea audiovizualului nr. 504 din 11 iulie 2002, „(1) Retransmisia de servicii de programe de către distribuitorii de servicii se va face numai pe baza avizului eliberat de Consiliu. (2) Pentru obținerea avizului distribuitorii au obligația de a comunica Consiliului structura ofertei de servicii de programe retransmise”.
RCS&RDS este una dintre cele mai importante companii de pe piața serviciilor de televiziune prin cablu și satelit din România.
În prezent, RCS&RDS oferă servicii de cablu TV, DTH (direct-to-home), internet, telefonie fixă și mobilă.
În ultimii ani, RCS&RDS și-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, în prezent compania deține televiziunea de știri Digi 24 HD (cu stațiile locale aferente), televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport, dar și televiziunile de documentare Digi Animal World, Digi Life și Digi World (cu variantele „secundare” Animal World Channel, Life Channel și World Channel). De asemenea, RCS&RDS este acționar la posturile muzicale Music Channel, H!T Music Channel și UTV.
Totodată, RCS&RDS plănuiește să se lanseze pe piața de radio din România. În acest sens, săptămâna trecută, la un concurs organizat de Consiliul Național al Audiovizualului, RCS&RDS a câștigat trei frecvențe de radio – în Sibiu, Sighișoara și Reșița – pentru a lansa postul generalist Digi FM.