Prima pagină » Economic » Reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighișoara-Coșlariu va costa peste 12,2 milioane de euro pe km

Reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighișoara-Coșlariu va costa peste 12,2 milioane de euro pe km

Reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighișoara-Coșlariu va costa peste 12,2 milioane de euro pe km
Ministerul Transporturilor a semnat vineri cu CFR SA un contract de finanțare în valoare de 4,98 miliarde de lei (1,1 miliarde euro) pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighișoara-Coșlariu (Alba), cu o lungime de 89,5 kilometri

Ministerul Transporturilor a semnat vineri cu CFR SA un contract de finanțare în valoare de 4,98 miliarde de lei (1,1 miliarde euro) pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighișoara-Coșlariu (Alba), cu o lungime de 89,5 kilometri, scrie Mediafax.

Contractul este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 740 milioane euro și prevede reabilitarea a 89,5 kilometri de linie dublă electrificată de cale ferată.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat că acesta este cel mai mare contract de finanțare semnat prin Programul Operațional Sectorial de Transport.

El a adăugat că CFR SA, care administreazã infrastructura feroviară, are semnate prin acest program 18 contracte în valoare 11,5 miliarde lei. Ministrul a mai spus că lucrările de modernizare au început în martie-aprilie 2012 și se vor încheia în iunie 2015.

Tronsonul face parte din linia de cale ferată Brașov-Simeria, parte a Coridorului IV paneuropean. După finalizarea lucrărilor trenurile de călători ar trebui să atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă de până la 120 de kilometri pe oră.

Proiectul include atât execuția lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, pentru care au fost atribuite anul trecut lucrările aferente, împărțite în trei loturi, cât și lucrări la instalațiile de semnalizare și la sistemele de comunicații și control. Acestora li se adaugă și serviciile de consultanță, incluse în suma de 1,1 miliarde de euro, potrivit reprezentanților CFR.

CFR a selectat la începutul anului consorțiul Alstom Transport – Alcatel Lucent România – PAS 97 pentru lucrări de modernizare a secțiunilor de cale ferată Coșlariu (Alba) – Simeria (Hunedoara) și Coșlariu – Sighișoara (Mureș), cu o ofertă de 498,2 milioane lei, fără TVA.

Proiectul, cu o durată de 40 de luni, implică lucrări la instalațiile de semnalizare și sistemele de comunicații și control.

La începutul anului trecut, CFR a atribuit două contracte în valoare totală de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fără TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare între localitățile Ațel (Sibiu) și Coșlariu (Alba), pe o porțiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.

Lucrările vizează sectoarele Ațel – Micăsasa și Micăsasa – Coșlariu, ambele situate pe tronsonul Coșlariu – Sighișoara, parte integrantă a Coridorului IV paneuropean.

Contractul pentru trosonul Ațel – Micăsasa (29,6 km) a fost adjudecat de Impresa Pizzarotii & C. din Italia, pentru 712,5 milioane lei (aproximativ 166 milioane euro), fără TVA. Al doilea lot (36,6 km) a fost atribuit asocierii Aktor (Grecia) – Arcada (România), pentru 721,8 milioane lei (aproximativ 168 milioane euro), fără TVA.

Asocierea de firme FCC Construccion (Spania) – Alpine Bau (Austria) – Azvi (Spania) va moderniza tronsonul de cale ferată Sighișoara-Ațel (județele Mureș și Sibiu) în lungime de 23,3 kilometri, valoarea contractului atribuit de CFR SA fiind de 872,6 milioane de lei (207,7 milioane de euro) fără TVA.

Citește și