Magazinele Real, obiectul celei mai mari tranzacții din retail care se va finaliza în acest an, și-au redus pierderile anul trecut cu 39% față de 2011, la 73,5 milioane lei (16,5 milioane euro), în timp ce cumpărătorul acestora, Auchan, a trecut pe profit, de 3,3 milioane lei (740.000 euro).
În noiembrie anul trecut, grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, anunța achiziția a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro, într-o tranzacție de 1,1 miliarde euro care a vizat și unitățile din Polonia, Ucraina și Rusia. Tranzacția este analizată în prezent de Consiliul Concurenței.
real,- Hypermarket a intrat pe piața de retail din România în martie 2006, când a deschis primul magazin în Timișoara. Din 2007, primul an complet de activitate pe piața locală, compania a înregistrat pierderi, de 158 milioane lei în anul menționat, acestea crescând cu 28,8% în 2008 și cu 20% în 2009, după care s-au redus cu 63% în 2010, dar au urcat din nou în 2011, cu 33%.
În ceea ce privește cifra de afaceri, aceasta a avut un trend crescător până în 2011, când s-a redus cu 8,2% comparativ cu 2010, la trei miliarde lei. Anul trecut, cifra de afaceri netă a Real a scăzut cu 3,7%, la 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro).
Și Auchan, care a deschis primul hipermarket din România în noiembrie 2006 și deține în prezent 10 unități, a înregistrat pierderi în perioada 2007-2011, anul 2012 fiind primul cu profit net pentru companie. Cifra de afaceri și-a menținut însă trendul crescător de la an la an, în 2012 retailerul înregistrând un avans de 25% față de anul anterior, la 1,97 miliarde lei (442,9 milioane euro).
În urma preluării Real, Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.
Kaufland a avut anul trecut afaceri 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), în creștere cu 15% față de 2011, și un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.
Următorii în topul hipermarketurilor sunt Carrefour, care a raportat anul trecut afaceri mai mari cu 6,37% mai mari, de 4,28 miliarde lei (962 milioane euro), dar un profit în scădere cu 21%, la 104,7 milioane lei (23,5 milioane euro), și retailerul Cora, a cărui cifră de afaceri a crescut cu 6%, la 1,46 miliarde lei (328 milioane euro), iar câștigul s-a diminuat cu 38,5%, la 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro).