Recepția primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad, amânată. Motivele anunțate de CNADNR
O comisie de control a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai primului lot din autostrada Nădlac-Arad, cuprinși între frontiera cu Ungaria și orașul Pecica, în vederea semnării recepției, verificările având loc la solicitarea constructorului, care dorește ca astfel să fie ridicată restricția de viteză de 100 kilometri la oră existentă pe acest segment.
Echipa de control, condusă de Doru Călinescu, director de calitate în CNADNR, a constatat că o serie de lucrări nu au fost executate încă, astfel încât a amânat semnarea recepției.
Conform lui Călinescu, majoritatea lucrărilor rămase neexecutate sunt în afara carosabilului, respectiv la acostamente sau decantoare, în timp ce pe șosea mai sunt de montat, pe o distanță de 8,5 kilometri, parapete antiorbire.
Comisia a constatat și „alte neconformități”, care au fost transmise în scris constructorului.
Cu toate acestea, reprezentantul CNADNR a spus că pe segmentul de autostradă șoferii pot circula în condiții de siguranță, dar recepția și ridicarea restricției de viteză vor fi făcute doar atunci când toate lucrările prevăzute în contract vor fi încheiate, neprecizându-se o dată la care va avea loc o nouă inspecție.
Conform contractului, primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad trebuia finalizat la sfârșitul lunii ianuarie.
Lotul I și un segment de șase kilometri din lotul II, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulației în 19 decembrie 2014, astfel că se poate circula între Nădlac și Pecica, însă la ambele capete ale șoselei de mare viteză șoferii coboară pe DN7.
La frontieră, autostrada se termină, urmând ca abia în luna iunie 2015 să se facă joncțiunea cu autostrada din Ungaria, care este în lucru. La Pecica, șoferii pot urca pe autostradă de pe DN7, existând un sens giratoriu.
Pentru a se putea da în folosință acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat șase kilometri din lotul II, cuprins între Pecica și Arad.
Lucrările la lotul al doilea au termen de finalizare sfârșitul lunii iunie 2015, perioadă în care ar urma să fie terminată și autostrada din Ungaria cuprinsă între Nădlac și Mako.
Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.