Primele date după redeschiderea mallurilor arată o performanţă relativ mai ridicată a traficului pentru proiectele regionale cu mai mult de 80% din trafic recâştigat, comparativ cu centrele comerciale din Bucureşti, potrivit CBRE.
Redeschiderea mallurilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea în retail. „Am remarcat un comportament diferit de consum, atât ca vizită în mall, cât şi la nivel de achiziţie, oraşele regionale mari fiind peste media din Bucureşti, cu mai mult de 80% din trafic recâştigat. Sunt trei factori care ajută acest lucru. Logistica afiliată unei cumpărături online este mai puţin dezvoltată în afara Bucureştiului şi a impulsionat vânzările offline din oraşele secundare. Al doilea factor este dat de distanţele relativ mici din aceste oraşe, care permit clienţilor să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun. Cel de-al treilea factor este dat de marketing şi comunicarea online. O veste buna la nivelul întregii ţări este că acei consumatori care s-au întors la mall sunt cumpărători şi traficul se traduce în vânzări”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.
Centrele comerciale cu suprafeţe de peste 15.000 de metri pătraţi, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătraţi de spaţiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepţia cinematografelor şi zonelor de tip food court. Toate centrele comerciale au implementat măsuri extinse de health & safety pentru a asigura securitatea sanitară a clienţilor.
Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoţii în marile magazine de fashion şi accesorii, acestea reprezentând 40-50% din suprafaţa unui centru comercial. Chiar şi în condiţiile unor creşteri considerabile ale vânzărilor online, magazinele au redeschis cu un stoc de marfă consistent, fiind un punct de atracţie pentru consumatori.
Proiectele comerciale din oraşele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creştere cel puţin până în toamnă, potrivit estimărilor CBRE, când perioada concediilor se va încheia şi cei peste 175.000 de studenţii vor reveni în Capitală. Lipsa turismului internaţional din Bucureşti şi creşterea turismului intern va favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afara Bucureştiului. Aceasta situaţie nu trebuie percepută ca o permanenţă, ci ca o oportunitate pentru malluri pentru a îşi regândi strategia de comunicare şi marketing.
CBRE administrează în România un număr de 8 centre comerciale cu o suprafaţă totală de peste 320.000 metri pătraţi şi un număr de aproximativ 1.000 de chiriaşi, care înregistrează un trafic anual total de peste 59 milioane de vizitatori.