Renault a început vânzările de SUV-uri Duster în Indonezia, asamblate local
Renault a început vânzările de SUV-uri Duster în Indonezia, asamblate în această țară, grupul francez anticipând un mare potențial de creștere al pieței, relatează Automotive News Europe, citat de Mediafax.
Duster este fabricat în Indonezia din subansamble importate din India. Modelul este vândut în Europa și Africa sub marca Dacia, iar în restul lumii sub marca Renault.
Renault a început totodată comercializarea pe piața din Indonezia a SUV-urilor Renault Koleos și a modelului Megane RS, care vor fi importate din Coreea de Sud, respectiv Spania.
„Intenționăm să construim și alte modele în Indonezia, pe care nu le-am anunțat încă, începând din 2015”, a declarat un purtător de cuvânt al Renault.
Indonezia este în prezent motorul economiei Asiei de Sud-Est, cu o populație de 250 de milioane de persoane. Cu numai 36 de vehicule la 1.000 de locuitori, piața are un potențial bun de creștere pentru Renault, care încearcă să genereze vânzări în afara pieței europene, unde situația este dificilă.
Spre comparație, în Europa de Vest există 560 de mașini la 1.000 de locuitori.
„Indonezia devine o țară de importanță majoră pentru dezvoltarea Renault în regiunea Asia-pacific. Ritmul ridicat de creștere al pieței euro va intensifica activitățile Renault, care aduce tot mai multe modele pentru a satisface nevoile clienților indonezieni”, a declarat Jerome Stoll, director la Renault.
Modelel Renault vor fi vândute în Indonezia în showroom-uri operate de partenerul local al grupului, Indomobil, care vrea să ajungă până în 2016 la 45 de centre destinate grupului francez.
Publicația franceză La Tribune a relatat în luna august, citând o sursă din cadrul grupului, că Renault ar putea fabrica în Indonezia, alături de Duster, și modelul Lodgy, din 2016, dar și un model entry level.
Lodgy, produs în prezent în Maroc și singurul model Dacia care nu are succesul așteptat în Europa, ar putea fi produs în Indonezia întrucât autovehiculele din această categorie sunt foarte populare în regiune.
Proiectul din Indonezia ar putea fi derulat în cooperare cu Nissan, constructorul auto nipon controlat de Renault, potrivit La Tribune.
Nissan a prezentat în luna iulie modelul Go de circa 5.000 de euro, care ar urma să fie lansat în India la începutul anului următor, iar ulterior în Rusia și Indonezia sub noul brand entry level Datsun. Renault intenționează să prezinte la salonul auto din New Delhi din februarie conceptul unei mașini proprii cu preț redus, de asemenea de 5.000 de euro, potrivit unei surse din cadrul grupului. Autovehiculul este destinat, cel puțin într-o primă fază, piețelor emergente din Asia.
Piața auto din Indonezia a crescut în prima jumătate a anului cu 12,8%, la nivelul record de 582.300 de unități. Cel mai bine vândut model este Toyota Avanza, mașină asemănătoare cu Lodgy. Avanza este atât de populară încât înregistrează o cotă de piață de 17,5%, scrie La Tribune.