Renault reînvie o marcă suspendată în anii ’90 și plănuiește lansarea unui brand de lux

Renault reînvie o marcă suspendată în anii '90 și plănuiește lansarea unui brand de lux
Publicat: 19/06/2012, 12:47
Actualizat: 19/06/2012, 12:47

Renault ia în calcul introducerea a două mărci, sport și de lux, și continuarea extinderii pe piețele emergente, pentru a-și reduce expunerea pe piața de volum din Europa, aflată în contracție abruptă, a declarat pentru Bloomberg Carlos Tavares, directorul operațional executiv al grupului francez.

Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieței o gamă de autoturisme sport, și ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a afirmat Tavares într-un interviu acordat Bloomberg.

„Trebuie să fii competitiv peste tot în lume. De aceea ne-am orientat către tranziția de la o companie concentrată pe Europa la un constructor auto de anvergură globală”, a spus el.

Compania cu o tradiție de 113 ani, care deține și Dacia, se confruntă cu scăderea abruptă a vânzărilor în Europa de Vest, piață care a generat anul trecut 65% din veniturile Renault.

Asociația Europeană a Constructorilor de Automobile estimează că piața auto din regiune se va contracta în 2012 pentru cel de-al cincilea an consecutiv, cu 7%, din cauza impactului crizei datoriilor de stat asupra consumului.

Astfel, potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deține patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcționalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opțiuni decât mașinile low cost, Alpine – brandul sport al grupului, și probabil „Initiale Paris” pe nișa de lux.

În prezent, Renault nu deține mărci premium. Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preț de bază de 35.100 euro. Spre comparație, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, pornește de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.

„Am putea avea o marcă de lux, într-o bună zi. Ar ajuta din punct de vedere al profitabilității, deoarece toată lumea se raportează la Volkswagen și la ce reprezintă Audi pentru grup”, a arătat Tavares.

Înmatriculările de autoturisme Renault în Europa au scăzut cu 19% în primele cinci luni ale anului, în timp ce industria auto a consemnat o contracție de 7,3%, potrivit datelor ACEA.

Livrările Volkswagen în regiune au coborât cu numai 1,9% în aceeași perioadă, susținute de o creștere de 4,2% la Audi.

La nivel mondial, livrările Renault au scăzut cu numai 5,7% în primele cinci luni, la 1,07 milioane de automobile, potrivit companiei.

Alpine a fost fondată în anii ’50 și a câștigat recunoaștere în rândul entuziaștilor datorită modelelor A110 și Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor ’60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în rețeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participația majoritară la producătorul de mașini sport la începutul anilor ’70. Producția modelelor Alpine a fost suspendată în anii ’90.

Tavares a precizat că Renault discută cu potențiali parteneri pentru a învia marca și a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.

Renault a intrat în 1999 într-o alianță cu grupul japonez Nissan, devenită tot mai strânsă de-a lungul anilor. În 2010, grupul francez a intrat și într-un parteneriat cu Daimler, proprietarul Mercedez-Benz.

În privința mărcii de lux, Tavares a indicat modul în care Nissan a dezvoltat marca Infiniti drept potențial model. Infiniti a fost lansată în 1989 în Statele Unite.

Astfel, Renault ar putea adopta o strategie asemănătoare cu marca Initiale Paris, folosită în prezent numai pe variante ediție specială a modelelor grupului, a afirmat Tavares.

În Europa, piața automobilelor de lux este dominată de Audi, Mercedes-Benz și BMW.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Lumea spionajului, contrariată de alegerea lui Trump pentru şefia serviciilor secrete. Cine este Tulsi Gabbard
Dublă lovitură pentru familia lui Silviu Prigoană! A suferit un AVC atunci când a auzit...
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner...
Putea fi salvat adolescentul care a murit așteptând o ambulanța? Chirurg pediatru: „Nu mai e...
Văduva lui Silviu Prigoană îi dă replica Adrianei Bahmuțeanu: "Copiii nu vor să o vadă:...
Pe cea mai mică insulă locuită din lume încap doar o casă și un copac:...
Un imigrant sosit cu barca, erou în Malaga. Imaginile în care salva o bătrână din...
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de...
Câte ore pe noapte trebuie să dormim, de fapt, potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic
Vremea 18 noiembrie - 16 decembrie 2024. Mai cald la început de săptămână, apoi răcire....
Văduva lui Silviu Prigoană, declarații bombă după decesul omului de afaceri
Cutremur puternic în Turcia, astăzi. Ce magnitudine a avut seismul și care sunt zonele afectate
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Ce indică scurgerile aflate sub mașină? Probleme mai puțin știute
Ministrul de Externe din Ucraina susţine „pacea prin forţă” într-un mesaj către Marco Rubio
GENIUL matematician, forțat să se CASTREZE chimic pentru că...
Niciun român n-a mai fost acolo. Adelina Pestrițu, destinație exclusivistă de ziua soțului
Adriana Bahmuțeanu spune că Mihaela Botezatu a sunat-o. Ce au vorbit femeile din viața lui...
Mike Tyson vs. Jake Paul: Când (ora României) și unde se difuzează online meciul?
Silviu Prigoană nu a reușit să își salveze mama, în ciuda încercărilor sale! Omul de...
Cine este Mike Tyson, considerat "Cel mai rău om din lume"
BANCUL ZILEI. Ardeleanul: – Domnule doctor, m-o tot durut capul şi mi-o zis cineva că...
Cele mai impresionante picturi rupestre descoperite vreodată au fost în sfârșit interpretate