Reprezentant Thomas Cook: care este SINGURA ȘANSĂ a României de a atrage mai mulți turiști
Singura șansă a României să atragă turiști străini este, din cauza imaginii negative, să se poziționeze pe piață ca o destinație ieftină, pentru cei cu venituri mici și medii, a declarat agenției MEDIAFAX Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, reprezentantul Thomas Cook în România.
„Noi avem șanse doar ca destinație ieftină, din cauza imaginii negative pe care o avem. În România vin turiști străini cu venituri medii și mici”, a spus Mărginean.
El a adus anul trecut pe litoral, prin Thomas Cook Neckermann, peste 5.600 de turiști străini, dintre care 60% au fost germani, iar restul polonezi. În același timp, TUI nu a reușit să aducă mai mult de 1.000 de străini la Marea Neagră, iar rezultatele nesatisfăcătoare l-au făcut pe turoperatorul german să scoată litoralul românesc din cataloagele sale.
Litoralul a apărut însă în această toamnă pe două pagini din catalogul Thomas Cook pentru piața germană, dar și în cel care va fi promovat în Polonia.
Pentru anul viitor, reprezentantul Thomas Cook în România estimează că va aduce pe litoral peste 7.000 de turiști străini, dintre care mai mult de 5.700 de germani și 1.300 de polonezi. De asemenea, peste 100 de turiști germani și polonezi veniți prin Thomas Cook vor face revelionul în Sinaia și Poiana Brașov, la hoteluri de trei și patru stele.
„Thomas Cook a intrat pe piața românească cu prețuri mai mici cu până la 40% față de concurență, la aceleași hoteluri, și așa se explică numărul mai mare de turiști. Față de două chartere care au venit în acest an pe Kogălniceanu, germanii care vin în România anul viitor prin Thomas Cook au locuri rezervate pe nouă chartere care aterizează pe Varna. Tot pe aeroportul din Bulgaria aterizează și două curse săptămânale cu turiști polonezi aduși de Thomas Cook, dintre care o parte vor veni pe litoralul românesc”, a mai spus Mărginean.
El a afirmat că străinii nu sunt dispuși să cheltuiască pe litoral mai mult de 50 de euro pe zi, incluzând transportul cu avionul, cazarea și micul dejun și peste 70 de euro zilnic pentru transport, cazare și masă în regim all inclusive.
Pe lângă aceste sume, cheltuielile zilnice suplimentare, pe excursii, mâncare, băutură și suveniruri nu depășesc 50 de euro. Prin comparație, pentru all inclusive în Spania străinii plătesc până la 150-170 de euro de persoană pe zi, incluzând și transportul.
În ceea ce privește media de vârstă, aceasta este cuprinsă între 30 și 50 de ani pentru străinii care vin pe litoral, 40-60 de ani pentru cei care ajung la munte și peste 50 de ani la turiștii care fac circuite în țară. Pentru turiștii de pe croazierele, vârsta medie este 74 de ani.
Karpaten Turism se ocupă anual de serviciile pe teritoriul României a aproximativ 200.000 de turiști străini, ajunși pe croaziere, circuite, sejururi la munte, la mare și în Deltă.
Thomas Cook, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, a reînceput din acest an să aducă turiști străini în România, prin intermediul brandului Neckermann, după ce în anul 2006 s-a retras de pe piața românească.
Thomas Cook este pionierul turismului de masă și în anul 1841 a organizat o călătorie cu trenul în Anglia pentru 500 de persoane. În 1855 a făcut primul tur al Europei, organizat pentru turiștii britanici.
În 1900, firma Thomas Cook era lider în turismului mondial.
În anii ’60 Josef Neckermann a înființat firma Neckermann Reisen în Germania și a început să facă oferte de masă pentru zboruri cu avionul, iar în 1964 a lansat primul catalog turistic. Firma s-a numit ulterior NUR Turistic, iar după unirea cu compania Condor Flug Diensts a devenit C&N Turistic.
C&N Touristic a preluat în 2001 compania britanică Thomas Cook Holdings Ltd., schimbându-și numele în Thomas Cook AG, firmă înregistrată în Germania. Aceasta a fuzionat în 2007 cu touroperatorul britanic MyTravel, și s-a format astfel Thomas Cook Group Plc., cu sediul central în Londra, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume.
Thomas Cook Group activează pe 21 de piețe, are 22 de milioane de clienți și a avut în anul fiscal 2009-2010 o cifră de afaceri de 9,3 miliarde de lire sterline. Grupul deține aproape 100 de avioane, are 31.000 de angajați și, în afară de Europa, mai activeză în Asia, Egipt și Canada.