Prima pagină » Economic » Responsabilitatea de a face schimbări în lume, în atenția consumatorilor. Câți români pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate. Big pharma, arătată cu degetul

Responsabilitatea de a face schimbări în lume, în atenția consumatorilor. Câți români pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate. Big pharma, arătată cu degetul

Responsabilitatea de a face schimbări în lume, în atenția consumatorilor. Câți români pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate. Big pharma, arătată cu degetul

În contextul efectelor #coronacrizei, un procent de 59% dintre participanții la un studiu recent au precizat că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate, nu mai puțin de 80% dintre aceștia susținând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume.

De altfel, aproximativ 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca și produsele/serviciile pe care acestea le furnizează, potrivit raportului privind studiul „Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19”, inițiat de EY România.

„Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunități, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donații din partea companiilor, direcționate către sprijinirea sistemului public de sănătate”, au precizat în acest context experții sursei citate.

În aceeași ordine de idei, majoritatea respondenților (61,32%) afirmă că activitățile de implicare în comunități i-ar determina pe consumatorii români să achiziționeze produse din portofoliul companiilor implicate.

Grija pentru angajați și transparența se numără, de asemenea, printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziție.

Demn de luat în calcul este și procentajul de peste 70% dintre consumatori care declară că publicitatea nu le mai influențează deciziile de consum.

Cum este noul consumator român

Conform unui amplu material remis GÂNDUL.RO de sursa amintită anterior, noul consumator, sub influența pandemiei de COVID-19, la nivel macro, este mult mai pragmatic și mai atent la comportamentul companiilor.

Consumatorul român urmărește comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, și, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ca priorități ale acestei perioade au fost investițiile publice în infrastructura din sănătate și donațiile destinate activităților de igienă și medicină și, totodată, susținerea oferită de companii angajaților.

Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce privește gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) și companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziție inferioară, doar 58% din respondenți considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situația actuală.

Companiile trebuie să facă mai multe eforturi ca noul consumator să se simtă în siguranță

În acest context atipic, atenția sporită pentru siguranța și protecția consumatorului poate fi decisivă în cimentarea fidelității lui, susțin experții EY.

„Comunicarea non-comercială, a măsurilor întreprinse în situația actuală și implicării în comunități, dar și cea comercială sunt foarte importante pentru consumatorii români, care spun că doresc să fie cât mai bine informați”, a precizat Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România.

În condițiile ultimelor schimbări din comportamentul consumatorilor (atenția către sănătate și siguranță – 60% sunt preocupați de sănătatea proprie; accentul pe calitate – pe primul loc ca importanță în topul criteriilor de achiziție; migrarea către cumpărăturile online), asimilarea acestor tendințe vor fi vitale pentru supraviețuirea afacerilor.

Flexibilitatea și optimizarea portofoliului de produse oferite, migrarea către campanii digitale, dar și atenția sporită la toate nevoile curente ale consumatorului sunt câteva dintre soluțiile pe care companiile le pot folosi pentru a se adapta la noile condiții din piață.

Stabilitatea, noua regulă generală

La nivel global, stabilitatea pare a fi dorința predominantă a consumatorilor, 40% din ei fiind în prezent dornici ca situația să revină cât mai repede la normal. Peste jumătate dintre consumatori consideră că viața lor va continua să se schimbe semnificativ.

Consumatorii se așteaptă să facă schimbări profunde și de durată atât în obiceiurile de consum, cât și în activitățile lor uzuale, 62% indicând că vor fi mai conștienți și mai precauți în ceea ce privește sănătatea lor fizică și 58% se vor concentra din ce în ce mai mult pe valoarea creată de produsele și serviciile achiziționate.

În noua segmentare a consumatorilor din cel mai nou Future Consumer Index, mediul înconjurător, binele comun al societății, sănătatea fizică sunt considerate prioritare de către majoritatea consumatorilor.

„Companiile vor trebui să se îndrepte către un consumator dornic de stabilitate, mai preocupat de calitate și de sănătatea fizică, ce caută în același timp brand-uri cu care să se identifice în ceea privește valorile lor de mediu și sociale. Transparența și adaptabilitatea companiilor sunt necesare pentru a atrage și fideliza noul consumator”, au conchis specialiștii.