Retailerul care a preluat anul trecut magazinele Bricostore din România a făcut o ofertă și pentru Mr Bricolage
Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, poartă negocieri exclusive cu princnipalii acționari ai Mr Bricolage, vizând preluarea participației de 41,9% deținută de ANPF și pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un preț de 15 euro pe acțiune, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul britanic.
Ulterior, Kingifhser va lansa o ofertă către acționarii minoritari la același preț.
Astfel, valoarea tranzacției, inclusiv datoriile Mr Bricolage la 31 decembrie, ar fi de 275 milioane euro, se spune în comunicat.
În urma preluării, rețeaua de francizori și afiliați ai Mr Bricolage ar fi menținută, iar membrii acesteia ar primi oferte în condiții îmbunătățite.
Finalizarea tranzacției va trebui aprobată de autoritățile pentru concurență și va avea loc spre sfârșitul anului financiar 2014-2015, notează compania britanică.
Kingfisher este deja prezent pe piața franceză prin Castorama și Brico Depot.
Kingfisher precizează că a încheiat miercuri cu principalii acționari, ANPF și familia Tabur, un memorandum angajant de înțelegere care prevede negocierea în exclusivitate cu grupul britanic. În următoarea perioadă, Mr Bricolage, Castorama și Brico Depot vor lua legătura cu francizorii și afiliații pentru transmiterea ofertelor cu condiții comerciale îmbunătățite, precum și cu consiliile care reprezintă angajații. În funcție de rezultatul acestui proces, va fi semnat acordul final de preluare.
„Această tranzacție ar adăuga o a treia afacere solidă, complementară, celor două branduri de succes deținute de Kingfisher în Franța. Menținerea echipei excelente de management a Mr Bricolage în cadrul Kingfisher, preluarea unei operațiuni internaționale de franciză recunoscută și de succes și expunerea grupului la noi teritorii reprezintă o oportunitate atractivă de creștere”, a declarat în comunicat Ian Cheshire, directorul general al Kingfisher.
Mr Bricolage deține trei magazine în România, la București, Pitești și Iași, potrivit site-ului companiei.
Grupul britanic a anunțat în luna aprilie a anului trecut că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson, deținută de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro în 2012, și ia în calcul posibilitatea creșterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.
Potrivit datelor publicate ulterior în raportările grupului, Kingfisher a plătit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din România. Magazinele Bricostore vor fi transformate în formatul Brico Depot.
Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuințelor și al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, și numără peste 1.080 de magazine în 9 țări din Europa și în China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt și Screwfix.
Alți retaileri de DiY activi pe piața românească sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker.
Potrivit informațiilor apărute în ultima perioadă, retailerii de bricolaj Obi (Germania) și bauMax (Austria) se pregătesc să se retragă de pe piața românească. Anul trecut, reprezentanții Kingfisher sugerau că grupul britanic ar putea fi interesat de preluarea unor magazine bauMax din România și Turcia.
În luna februarie, grupul german Praktiker a anunțat vânzarea operațiunilor din România, unde deținea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deținută de omul de afaceri turc Omer Susli.