„Scăderea puterii de consum a populației din ultimii ani și faptul că s-au construit puține locuințe au făcut ca activitatea firmelor de bricolaj să fie una slabă. Din acest motiv, retailerul Obi se pregătește să se retragă în acest an de pe piața românească”, au afirmat sursele citate.
Contactați de MEDIAFAX, reprezentanții Obi afirmă că „pentru moment” nu s-a pus problema retragerii companiei din România.
Plecarea Obi din România ar reprezenta o nouă mișcare pe piața locală de bricolaj după ce, în aprilie 2013, britanicii de la Kingfisher au achiziționat cele 15 magazine ale Bricostore România de la grupul francez Bresson, iar în luna februarie a acestui an grupul german Praktiker a anunțat vânzarea operațiunilor din România, unde deținea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deținută de omul de afaceri turc Omer Susli.
Obi a deschis primul magazin din România în 2008, la Oradea, extinzându-se în următorii doi ani cu încă șase unități, în București (2), Arad, Pitești, Ploiești și Sibiu.
Afacerile Obi România au crescut constant în intervalul 2008 – 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor, de la 18,5 milioane lei la 182,2 milioane lei. Pe de altă, compania a înregistrat în această perioadă pierderi totale de peste 270 de milioane de lei, cele mai ridicate fiind consemnate în 2010, când rezultatul negativ a totalizat 77,1 milioane lei.
De altfel, grupul german a decis în luna septembrie a anului trecut reducerea capitalului social al Obi România cu suma de 126 milioane lei, până la 81,3 milioane lei, prin încorporarea pierderilor.
La finele anului 2012, compania avea un număr mediu de 636 angajați și piederi de peste 56 de milioane de lei.
Alți jucători prezenți pe această piața sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage și Leroy Merlin.
Obi deține la nivel mondial peste 530 de magazine, dintre care mai mult de 330 în Germania și peste 200 în 13 țări din centrul și estul Europei. Compania este prezentă în Italia, Ungaria, Rusia, Austria, Cehia, Polonia, Slovenia, Elveția, Bosnia, Croația și Ucraina. Magazinele Obi, în care lucrează peste 38.000 de persoane, generează vânzări anuale de peste 5 miliarde de euro.