Retailerul grec BSB și grupul austriac S+B Gruppe au finalizat renovarea a două imobile pe Magheru

Publicat: 17 10. 2012, 18:43
Actualizat: 27 09. 2018, 18:57
Retailerul grec BSB și grupul austriac S+B Gruppe au finalizat renovarea a două clădiri pe Bulevardul Magheru, de spații comerciale, respectiv de birouri, investiții de câteva milioane de euro, un semnal bun pentru retaileri, însă zona rămâne departe de a fi o arteră comercială importantă.

Retailerul grec BSB și grupul austriac S+B Gruppe au finalizat renovarea a două clădiri pe Bulevardul Magheru, de spații comerciale, respectiv de birouri, investiții de câteva milioane de euro, un semnal bun pentru retaileri, însă zona rămâne departe de a fi o arteră comercială importantă.

BSB Fashion România, filială a retailerului grec de îmbrăcăminte BSB, va deschide joi al 14-lea magazin din România, pe Bulevardul Magheru, într-o clădire pe care compania o deține vis-à-vis de restaurantul McDonald’s.

Consolidarea și modernizarea clădirii a început în luna aprilie a acestui an, investiția ridicându-se la circa 1,4 milioane de euro, potrivit declarațiilor anterioare ale reprezentanților BSB. Compania a cumpărat în 2006 clădirea, cu o suprafață utilă de 1.400 metri pătrați, de la o persoană fizică.

„Zona veche a Bucureștiului are un potențial stradal enorm și suntem siguri că vor fi și alte societăți interesate să deschidă magazine pe Bulevardul Magheru, fapt ce va ajuta tuturor și va readuce comerțul stradal la aprecierea de odinioară”, declara în luna iulie George Carabaș, directorul financiar al BSB Fashion.

Săptămâna viitoare este programată inaugurarea unui imobil, aflat la intersecția cu strada Maria Rosetti, destinat în special spațiilor de birouri, reconstruit de S+B Gruppe, companie care deține Pipera Business Tower și o altă clădire de birouri în construcție.

Reprezentanții grupului austriac estimau anul trecut că investiția pentru reconstrucția imobilului se ridică la 6 milioane de euro, fiind suportată atât din fonduri proprii, cât și dintr-un împrumut de la Erste Bank. Clădirea cu șapte etaje va avea o suprafață de aproape 4.000 de metri pătrați.

Analiștii imobiliari spun că deși modernizarea și renovarea spațiilor de pe Bulevardul Magheru este un semnal bun pentru că îmbunătățește percepția retailerilor față de zonă, aceasta rămâne încă o piață dificilă.

„Magheru rămâne o piață dificilă din cauza lipsei spațiilor de parcare, din cauza structurii spațiilor, a felului cum arată aceste spații. Unele dintre ele necesită investiții importante care trebuie suportate de proprietar sau chiriaș. Însă, principalul motiv pentru care Magheru nu este foarte atractiv în acest moment îl reprezintă faptul că nu există o masă critică de retaileri cu notorietate care să atragă alți retaileri”, a declarat Andrei Văcaru, șeful departamentului de retail al Jones Lang LaSalle.

În prezent peisajul de pe Bulevardul Magheru este destul de „pestriț”, multe dintre spații fiind însă neocupate. Printre cei mai importanți retaileri prezenți pe această arteră sunt McDonald’s, KFC, Dika, Stefanel, Calzedonia, Diverta, Vodafone (în curs de renovare), Accessorize, Sephora sau Nike. Acestora li se adaugă câteva bănci, dar și retaileri de haine ieftine. Alții au ales să închidă unitățile operate, precum Tom Tailor, Burger King și Adidas.

Chiria medie pe Bulevardul Magheru este în jur de 75 de euro/mp, cel mai mare nivel înregistrându-se la spațiile din apropierea Pieței Romane. Chiria scade vertiginos pe măsură ce spațiile sunt mai departe de Piața Romană.