Ziarul Financiar a scris la începutul acestei săptămâni că Jumbo s-ar putea extinde în cinci din cele șapte spații în care își derulează în prezent activitatea retailerul german de bricolaj OBI, care a decis să iasă de piața românească. OBI are magazine în București, Pitești, Ploiești, Arad, Oradea și Sibiu.
Retailerul grec de jucării a raportat, în cele circa șase luni de activitate în România, încheiate în martie, vânzări nete de 6,2 milioane euro și un profit net de 1,4 milioane euro, pentru cele două magazine pe care le operează în București și Timișoara.
Primul magazin Jumbo din România, cu o suprafață de 13.000 metri pătrați, a fost deschis pe 17 octombrie 2013 la Timișoara, în locul fostului hiperÂmarÂket real din nordul orașului. Al doilea magazin, care se întinde pe 14.000 metri pătrați, a fost inaugurat pe 9 noiembrie în București, în cadrul centrului comercial Arcade de pe Bulevardul Theodor Pallady, unde se mai află Auchan, Altex, Metro, Decathlon și Obi. Ambele spații sunt închiriate.
Potrivit unui raport anterior, retailerul are în plan deschiderea altor trei unități noi în România în următorul an financiar. De altfel, grupul deține și un teren de 47.000 metri pătrați în București pentru investiții viitoare.
Compania are în România 247 angajați, dintre care 136 permanenți și 111 temporari.
La finele anului trecut, rețeaua Jumbo număra 66 de magazine în Grecia, Cipru, Bulgaria și România și un magazin online și avea peste 5.000 de angajați. În Macedonia și Albania, rețeaua Jumbo funcționează în sistem de franciză. Jumbo este listată din 1997 la bursa de la Atena.
Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decorațiuni și produse pentru locuință.