Prima pagină » Economic » Revine moda inaugurărilor „pe bucăți”: Șova a tăiat panglica pentru 33 de kilometri de autostradă între Deva și Orăștie

Revine moda inaugurărilor „pe bucăți”: Șova a tăiat panglica pentru 33 de kilometri de autostradă între Deva și Orăștie

Românii pot circula, de joi, pe încă 33 de kilometri de autostradă, între Deva și Orăștie.

Românii pot circula, de joi, pe încă 33 de kilometri de autostradă, între Deva și Orăștie.

Tronsonul Simeria-Orăștie (18 km) și care face parte din autostrada Deva-Orăștie (33 km) a fost deschis circulației joi. Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Șova și directorul general al CNADNR Mircea Pop au tăiat joi panglica pe noul segment.

„Simeria-Orăștie a fost inaugurat azi (joi n.n.). Au fost prezenți domnul ministru delegat Dan Șova și directorul general al CNADNR”, a declarat pentru gândul un reprezentant al Biroului de presă al Departamentului pentru proiecte de infrastructură și investiții străine (DPIIS). Biroul de presă al DPIIS nu a transmis joi un comunicat pe această temă. 

Inaugurarea segmentului Simeria-Orăștie a fost amânată de mai multe ori, termenul pentru terminarea lucrărilor fiind inițial sfârșitul anului 2012, apoi luna aprilie și ulterior luna mai.

Inaugurare pe ultima sută de metri

Ministrul delegat Dan Șova a anunțat în aprilie, la TVR, că autostrada Deva-Orăștie, finanțată cu fonduri europene din Programul ISPA (Instrument pentru Politici Structurale de Pre-Aderare), trebuia finalizată până la sfârșitul lunii mai, pentru că în caz contrar România risca să piardă finanțarea de 200 de milioane de euro.

„Autostrada de la Deva la Orăștie este finanțată pe programul ISPA și trebuie terminată până în iunie, pentru că în caz contrar se pierd banii europeni”, a anunțat pe 25 aprilie Dan Șova la TVR.

Astfel că autoritățile au reușit să evite la limită, cu doar o zi, pierderea finanțării europene pentru această autostradă.

Anul trecut a fost deschis circulației segmentul Deva-Simeria (15 km), cealaltă „jumătate” din Deva-Orăștie. Astfel că, de joi, șoferii pot circula pe autostradă pe cei 33 km dintre Deva și Orăștie.

 

Foto taierea panglicii pe Simeria-Orăștie

Autostrada Deva-Orăștie, care face parte din Coridorul IV de transport pan-european, a fost construită de austriecii de la Strabag și de firma românească Straco Grup, controlată de Alexandru și Traian Horpos, în urma unui contract de circa 197 de milioane de euro, potrivit Ziarului Financiar.

142 de noi km de autostradă în 2013

În aprilie Dan Șova a declarat că în acest an vom circula în total pe încă 142 de km noi de autostrăzi.

El a explicat că unul dintre motivele pentru întârzierile în construcțiile de autostrăzi din România o constituie diferitele probleme apărute pe șantiere, printre care și alunecările de teren sau devierile de utilități, a explicat Șova în aprilie, la o emisiune TVR.

Potrivit constructorilor ce lucrează pe aceste drumuri, la sfârșitul verii vor fi finalizate lucrările pe Nădlac-Arad (lot 2) și pe Orăștie-Sibiu (lot 1).

Când promit autoritățile că vom circula continuu pe autostrada Nădlac- Sibiu

Ministrul delegat Dan Șova a detaliat, în aprilie, la tv, stadiul construcției de autostrăzi pe Coridorul IV, care traversează România de la vest la est. Toate tronsoanele de pe Coridorul IV au finanțare asigurată în proporție de 85% din fonduri europene.

„În acest moment avem șapte tronsoane, de la Nădlac la Sibiu, aflate în execuție. Sunt finanțate și lucrăm la ele. Pe Nădlac-Arad, lotul 1 are 38% stadiul fizic, am scos-o din nou la licitație, o relicităm și o termină. Timișoara-Lugoj este făcut lotul 1, iar lotul 2 acum este la reevaluare, o să fie atribuit”, a spus Șova.

Foto taierea panglicii pe Simeria-Orăștie

Șova a mai precizat că între Orăștie și Sibiu sunt alte patru tronsoane. Tronsoanele 1 și 2 se termină anul acesta. „Pe 3 și 4 sunt probleme cu alunecările de teren. Pe 3 este o alunecare de teren pe o lungime de 600 de metri, pe 4 o alunecare de teren pe 6 km. Orăștie-Sibiu, lotul 4, nu se va putea termina anul acesta”, a declarat Șova.

El a adăugat că până la sfârșitul lui 2015 se va circula continuu de la Nădlac la Sibiu.

În octombrie va fi anunțat câștigătorul contractului pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, iar în noiembrie CNADNR va anunța câștigătorul licitației pentru Centura de Sud a Bucureștiului, iar în decembrie pentru Pitești-Craiova.

„Toate aceste autostrăzi vor fi făcute cu finanțare privată, trebuie să găsim investitori. Pe Centura Sud sunt 4 ofertanți, pe Comarnic-Brașov sunt 4 ofertanți, sunt companii foarte mari”, a dat asigurări ministrul delegat.

Gândul a scris că România deține cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puțin decât bulgarii și de opt ori mai puțin decât germanii. Datele reies din calculele gândul pe baza celor mai recente informații  Eurostat.

 

Citește și