Revoluție în lumea tehnologiei. A fost lansat primul card care se autentifică cu amprenta posesorului
Banca Sparebanken DIN din Norvegia a testat în ultimele luni cardul Zwipe MasterCard, în cadrul unui proiect pilot.
Noul card înlocuiește practic PIN-ul cu amprenta posesorului, utilizând un scanner inclus în card.
MasterCard a prezentat, vineri, „primul card de plăți biometric contactless din lume”, care include un senzor cititor de amprentă și certifică că plata este făcută de posesorul acestuia.
Funcția contactless constă în faptul că acest card nu este prevăzut cu bandă magnetică ci funcționează după sistemul cardurilor de călătorie, utilizate la metrou sau în autobuze, care pot fi reîncărcate și care au inclus un cip care ține evidența fondurilor disponibile.
Noul card de plăți intră în concurență cu portofelele digitale, precum Square și Apple Pay.
„Convingerea noastră este că trebuie să putem să ne identificăm fără să fie nevoie de parole sau numere PIN”, a declarat Ajay Bhalla, președinte pentru soluții de securitate la MasterCard.
Amprenta este stocată direct pe card, prin scanarea la configurarea acestuia, și va fi utilizată apoi la autentificarea fiecărei tranzacții, la un terminal de plăți.
„Răspunsul la proiectul pilot efectuat de Sparebanken DIN a fost foarte bun. Deținătorilor le-a plăcut foarte mult cât de ușor poate fi folosit acest card. Reacții foarte bune au avut și retailerii participanți la proiect”, a declarat fondatorul și directorul general al Zwipe, Kim Humborstad.
Anul viitor, Zwipe intenționează să lanseze o nouă versiune a Zwipe MasterCard, care va avea același format cu actuala versiune dar care va fi compatibil cu toate terminalele de plăți.
O altă formă de plăți prin care identitatea va fi confirmată prin amprentă va fi Apple Pay, care va fi lansat luni.
Potrivit IBTimes UK, Humborstad, care a fondat Zwipe în 2009, nu consideră Apple Pay drept un concurent, ci un sistem complementar Zwipe MasterCard.
Cardul Zwipe MasterCard va fi disponibil în Marea Britanie din 2015, dar nu se știe când va fi lansat și în Statele Unite.