După ce în 2016 fabrica de camioane Roman SA a încheiat anul fără a produce niciun camion, anul trecut a produs 30 de camioane.
Aflată în reorganizare judiciară, șansa de redresare a companiei pentru acest an ar fi semnarea contractului cu Guvernul de la Pakistan.
„Deocamdată, așteptăm un răspuns de la Guvernul pakistanez și în paralel derulăm negocieri și cu alte țări, dar care nu sunt încă publice. În general, avem negocieri și posibile comenzi pentru producția de camioane mai speciale, cu 5, 6 axe”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, Carol Rugacs, directorul Roman SA.
Potrivit aceleiași surse, o delegație formată din civili și militari din partea Guvernului pakistanez va veni în luna februarie la Brașov pentru negocieri. Anul trecut, societatea brașoveană a purtat negocieri și cu un client din Taiwan pentru livrarea unor camioane civile, 6×6, dar și cu aplicații militare (tractare, transport trupe).
Camioanele Roman au capacitate de încărcare de 32 până la 40 de tone și pot fi adaptate, în scopuri civile, la multiple tipuri de transport și lucrări. Acestea pot fi de tipul basculantă, autotractor sau chiar betonieră.
Potrivit sursei citate, o comandă mai serioasă ar însemna și noi angajări. Astăzi, în fabrica Roman SA de la Brașov mai lucrează 300 de oameni.
Uzina Roman a fost înființată ca fabrică de armament în 1938, iar din anul 1953, după naționalizare, a fost numită Steagu Roșu și a început să fabrice autocamioane. Primul astfel de vehicul a fost produs în 1954, iar uzina a început să aibă comenzi tot mai mari. Așa s-a ajuns ca în 1977 să atingă o producție record de 33.000 de unități pe an. Și numărul de angajați a crescut vertiginos de la un an la altul. Dacă în 1954 fabrica avea 4.400 de salariați, în 1978 a ajuns la 26.000.
„Steagul Roșu” devenise cea mai mare uzină din Brașov și un succes peste hotare. Celebrele modele Carpați, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în state precum Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia.