Ministerul Transporturilor a anunțat marți că, după dezbaterea publică a MPGT, a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă care, în forma inițială a master planului, erau propuse la nivel de drum expres.
Astfel, vor fi construite la profil de autostradă drumurile Sibiu-Pitești, Bacău-Pașcani, Târgu Neamț-Iași-Ungheni și legătura Târgu Mureș-Târgu Neamț, propusă la standarul de autostradă fazată.
De asemenea, a fost propusă și o centură la profil de autostradă pentru București, care să conecteze arterele rutiere rapide ce converg spre Capitală.
Ca o noutate, spre deosebire de varianta inițială a Master Planului, în varianta actuală a fost inclus un drum expres între Autostrada A3 și Aeroportul Henri Coandă, iar segmentul București-Alexandria va fi realizat la standard de drum expres.
Master Planul prevede și noi drumuri expres care inițial făceau parte din rețeaua drumurilor Trans Regio, cum ar fi Dej-Beclean-Bistrița, Nod Livada-Satu Mare-Petea și Alexandria-Caracal-Craiova, ultimul fiind drum expres fazat.
Pe lângă cei 1.301 kilometri de autostradă România va avea până în 2030, potrivit variantei actuale a MPGT, și 1.878 de kilometri de drum expres, 3.147 de kilometri de drumuri Trans Regio și Euro Trans și 67 de variante de ocolire, la care se adaugă centura București la profit de autostradă.
Valoarea totală a investițiilor propuse în Master Plan în domeniul rutier, feroviar, aerian și naval se ridică la 48 de miliarde de euro.