România, fără Master Plan. Întârzierea care ne-a făcut să ratăm startul noilor fonduri europene

România, fără Master Plan. Întârzierea care ne-a făcut să ratăm startul noilor fonduri europene
Publicat: 03/02/2014, 16:39
Actualizat: 29/07/2014, 21:18

România riscă să rateze startul în domeniul accesării banilor europeni pentru transporturi în cadrul noului exercițiu financiar care a început la 1 ianuarie 2014 din cauza lipsei Master Planului General de Transport (MPGT), care ar fi trebuit să fie gata din 2013.

Master Planul General de Transport, de care depinde atragerea fondurilor europene în domeniu, va fi făcut public în luna aprilie. Ministrul Ramona Mănescu a declarat la finele anului trecut că Master Planul de Transport va fi făcut public în februarie. Dan Șova, ministrul Marilor Proiecte, declara în vara anului trecut că Master Planul va fi gata în septembrie 2013.

„La ultima misiune a Comisiei Europene pe tema Master Planului din decembrie 2013, consultantul AECOM a propus publicarea raportului de mediu și a anunțurilor pentru organizarea dezbaterii publice a Master Planului începând cu data de 22 aprilie 2014″, au precizat pentru gândul reprezentanți din Ministerul Transporturilor.

Master Planul de Transport va sta la baza pregătirii Programului Operațional Sectoria de Transport ( POS-T) pentru 2014-2020, dar și la estimarea cererii de transport pentru termen mediu și lung.

Proiectele cuprinse într-o variantă intermediară a Master Planului de Transport erau estimate, anul trecut, la peste 13 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră și pentru calea ferată.

În luna aprilie 2012 a fost semnat contractul „Asistență tehnică pentru elaborarea unui Master Plan General de Transport”, cu firma Aecom Ingenieria SRL. Firma Aecom Ingenieria SRL este deținută de compania spaniolă de inginerie Inocsa, parte a grupului american AECOM.

„În cadrul Master Planului sunt luate în considerare potențialele proiecte la nivel național, pe toate modurile de transport, proiecte aflate în diverse stadii de maturitate, indiferent de sursa de finanțare. Lista proiectelor care va rezulta din Master Plan, inclusiv lista autostrăzilor, va fi finalizată de consultantul AECOM odată cu finalizarea Master Planului”, ne-a precizat Ministerul Tranporturilor.

1,12 miliarde euro pentru infrastructura aeroportuară

Pe de altă parte, Mănescu a declarat anul trecut, la conferința Mediafax Talks about Aviation, că România va beneficia de fonduri europene de 1,12 miliarde euro în perioada 2014-2020 pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare.Banii vor fi destinați dezvoltării infrastructurii aeroportuare la aeroportul Henri Coandă, la Cluj, Iași, Constanța, Tulcea și Baia Mare. „Acestea sunt aeroporturile care sunt deja în proiect”, a spus atunci ministrul Ramona Mănescu.

Comisia Europeană a semnalat, în iulie 2013, lipsa unui Master Plan pe Transport, atrăgându-se atenția că există pericolul ca întregul program operațional preconizat pentru marile proiecte să fie blocat în absența acestui Master Plan.

Și președintele Traian Băsescu atrăgea atenția, în vara anului trecut, asupra lipsei Master Planului de Transport. „La 1 ianuarie 2014 începe noul exercițiu bugetar. Noi nu numai că nu avem proiecte pregătite pentru pentru 1 ianuarie 2014, proiecte care ar fi trebuit să fie gata de licitație și să înceapă pe urmă implementarea lor. Noi nu reușim să ne facem documentele de bază care să ne permită accesarea banilor, darămite să avem pretenția la proiecte”, a spus Băsescu.

Valoarea contractului de asistență tehnică pentru elaborarea Master Planului de Transport este de 9,5 milioane lei, fără TVA, potrivit contractului din iulie 2012 încheiat de Ministerul Transporturilor cu AECOM.

România va primi, în total, în exercițiul financiar multianual 2014-2020, o sumă de 39,88 miliarde de euro – fonduri structurale și de coeziune și fonduri destinate agriculturii.

.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Haos pe Aeroportul Otopeni, din cauza unui protest mascat la TAROM: 10 curse au...
Horia Tecău, luat pe cameră din bar de șefa de la taxe și impozite Sector...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Nicki Minaj și-a anulat concertul în România înainte cu doar trei ore. Ce motive a...
Vali a murit la Costineşti, după ce şi-a presimţit sfârşitul: 'Să îmi reparaţi maşina şi...'
Cauza reală a morții lui Marilyn Monroe! Ce s-a întâmplat ore întregi cu trupul neînsufleţit...
Rezultate la Bac 2024. Notele de la Bacalaureat au fost publicate pe Edu.ro
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Ce avere are Serghei Mizil: Fiul fostului demnitar a dezvăluit adevărul despre proveniența banilor săi...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Dacia lucrează la un nou model. Acesta va înlocui un BEST SELLER ce a dominat...
Ce este Noul Front Popular, alianţa dintre socialişti, ecologişti şi comunişti ce a câştigat alegerile...
Șansă UNICĂ în viață! Vom vedea cu ochiul liber NAȘTEREA unei STELE
S-a aflat ce a făcut Elena Udrea.Traian Băsescu i-a dat ordin: Ne-a păcălit pe toţi
Carmen de la Sălciua face bani cu nemiluita. Cât cere pentru o cântare
Rezultate Bac 2024. Notele de la Bacalaureat, publicate pe edu.ro! Cum se face contestație și...
VIDEO Edu.ro Rezultate BAC 2024: La ce oră se afișează notele? Scrie codul tău și...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
Mesajul organizatorilor Neversea dupa scandalul de la Saga Festival 2024: "Vrem să simțim toți asta"....
BANCUL ZILEI. Bulă, care de-abia şi-a cumpărat o maşină, merge la un service auto: Cât...
Melissa McCarthy, a 10-a cea mai bine plătită actriță de la Hollywood în 2024. „Refuz...
×