România va fi una dintre principalele beneficiare de după Brexit. Ce pregătiri face industria auto din Regat
Firmele de recrutare caută personal instruit și directori executivi care să conducă echipe de cercetare și dezvoltare în România, Bulgaria și Ungaria. Schimbarea de direcție către Europa de Est din ultimii ani s-a intensificat în urma referendumului din Marea Britanie, pe fondul costurilor luate în calcul de producători, susține DHR International, o companie de recrutare cu birouri în peste 25 de țări, relatează The Guardian.
Mai mult, reprezentanții DHR susțin că personalul experimentat este cu 40% mai ieftin în Estul Europei; companiile doresc, în același timp, să mute angajații cu vechime din Marea Britanie. Analiștii spun că firmele care au sediul în Marea Britanie vor fi nevoite să ia în considerare mutarea unor părți sau a întregii producții pe continent, dacă nu se va ajunge la o înțelegere cu Bruxelles-ul care să includă accesul pe piața liberă și libertatea de mișcare a forței de muncă.
Jaguar, Renault și Audi și-au deschis deja fabrici în Estul Europei. Renault a înființat în România centre industriale, de design și de testare, în urma unor investiții de peste două miliarde de euro și angajarea a mai mult de 16.000 de muncitori. Bulgaria este pe locul doi, după Germania, ca procent de ingineri industriali absolvenți, conform datelor Unesco.