Românii au cumpărat aproape 15.000 de mașini noi în primele trei luni ale anului
În primul trimestru al anului trecut, în România au fost înmatriculate 13.345 autoturime noi.
La nivelul lunii martie, livrările de mașini noi au crescut cu 17,1% în România, de la 4.577 unități în 2014 la 5.358 unități, potrivit datelor publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unități, datorită evoluției pozitive a piețelor mari.
În primul trimestru, înmatriculările de automobile personale noi au crescut cu 32,2% în Spania, la 267.137 unități, cu 13,5% în Italia, la 428.464 unități, cu 6,8% în Marea Britanie, la 734.588 unități, și cu 6,4% în Germania, la 757.630 unități.
Portugalia, cu un avans de 36,1% al vânzărilor, la 46.212 unități, a consemnat cea mai mare creștere a înmatriculărilor în primele trei luni din acest an în UE, fiind urmată de Spania, cu o creștere de 32,2%, și Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unități.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unități, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unități, și Finlanda, cu o coborâre de 3,8%, la 29.355 unități.
Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2014, de la 90.796 unități la 95.414 unități. ACEA estimează că Dacia deține o cotă de piață de 2,7% la finalul primului trimestru, în scădere de la 2,8% la sfârșitul lui martie 2014.
În luna martie, livrările Dacia au avansat cu 7,4%, de la 35.688 la 38.329 unități.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 10,1% în intervalul ianuarie-martie, la 334.817 unități. Cota de piață a Renault a crescut la 9,5% la sfârșitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.
Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unități, conferindu-i o cotă de 24,3% la nivelul UE.
Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat un avans cu 3,4% al livrărilor de autoturisme noi, la 377.857 unități, cota de piață a grupului francez coborând de la 11,2% la 10,7%.
Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creșteri procentuale în primul trimestru în UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) și Porsche (47,2%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 97,3%, la 692 unități, fiind urmată de marca DS a producătorului PSA Peugeot cu o scădere de 17%, la 19.617 de unități.