Românii, cei mai fericiți când merg la cumpărături. Motivul pentru care România are atât de multe mall-uri
În același timp, în România cumpărătorii resimt mai mult presiunea timpului la cumpărături decât în alte țări, relevă un studiu GfK. Austria și Cehia sunt țările în care acest sentiment este cel mai puțin perceput. Prin contrast cu acestea, în România, aproximativ 35% din cumpărători resimt această presiune atunci când fac achizițiile zilnice. Acest lucru poate fi influențat și de o dezvoltare sub potențial pentru comerțul modern de proximitate, comparativ cu Austria de exemplu.
Cumpărătorii bulgari folosesc cel mai mult lista de cumpărături, aproape 7 din 10, în timp ce în România 5 din 10 cumpărători își organizează cumpărăturile cu ajutorul unei liste, dar numărul acestora scade de la un an la altul.
Cea mai mare parte dintre cumpărătorii români și bulgari declară, de asemenea, că în achizițiile de zi cu zi reușesc să se încadreze în bugetul planificat. La polul opus, se află cumpărătorii din Cehia și Austria.
La modul ideal, cumpărătorii români preferă să cumpere totul dintr-un singur magazin, dar căutarea unui preț mai bun îi face sa viziteze mai multe magazine. Chiar dacă majoritatea consumatorilor declară că le place să meargă la shopping în magazine care au totul sub un singur acoperiș, comportamentul lor de cumpărare și luarea deciziilor sunt influențate și de preț. În România, 72% dintre cumpărători sunt dispuși să își facă achizițiile din mai multe magazine dacă aceasta îi ajută să obțină un preț mai mic sau oferte mai convenabile.
Studiul GfK „Panelul de gospodării” are la bază informații obținute prin monitorizarea continuă a consumului casnic din România, pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eșantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel național. Persoana intervievată din cadrul gospodăriei a fost cea responsabilă cu majoritatea cumpărăturilor pentru familie.
GfK oferă informații despre piață și despre consumatori și care ajută companiile să ia decizii, având peste 13,000 de experți în cercetarea de piață, în peste 100 de țări.