ROMÂNII depun cu întârziere cererile de DESPĂGUBIRE pentru zboruri anulate sau întârziate. Câți BANI poate obține un pasager
Mai mult de 85% dintre pasagerii europeni nu-și cunosc drepturile când vine vorba despre compensațiile pe care le pot primi de la companiile aeriene în caz de întârziere, anulare sau suprarezervare a zborului. Românii nu sunt nici ei o excepție și, chiar și celor informați, le ia mult timp până se hotărăsc să depună o astfel de cerere care le permite să primească în asemenea situații compensații de până la 600 de euro.
Un studiu realizat recent de AirHelp, a scos la iveală faptul că românii sunt pe locul 8 în topul celor care depun cu întârziere cereri de despăgubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261. Pasagerii români depun cereri de despăgubire, în medie, după 42.3 zile.
Portughezii sunt cei care depun cel mai rapid cererile de compensații după 34,4 zile de la producerea evenimentului neplăcut.
La polul opus sunt canadienii care așteaptă, în medie, 57,1 zile, norvegienii 53,4 zile, iar americanii 53,1 zile.
„Chiar dacă au la dispoziție trei ani pentru a depune o cerere de compensații conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii să-și ceară drepturile cât mai repede după producerea evenimentului nedorit. Acest studiu ne arată că mulți dintre pasagerii care au dreptul la compensații financiare așteaptă mult timp să depună o cerere de despăgubire sau sfârșesc prin a nu o mai face deloc” a spus Henrik Zillmer, CEO al AirHelp.
Pasageriilor din Uniunea Europeană (UE) le ia, de obicei, mai puțin timp să depună cereri de despăgubire, poate și pentru că Directiva E261 este o lege a UE, deci cetățenii sunt mai bine informați despre beneficiile/ prevederile ei. Canada, Norvegia și Statele Unite sunt țările din care pasagerii depun cu cea mai mare întârziere cereri de despăgubire.
Directiva Europeană pentru Drepturile Pasagerilor EC 261 protejează pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, întârzieri lungi, anulări de zboruri sau au fost refuzați la îmbarcare pe zborurile ce decolează dintr-un stat membru al UE sau zboară către un stat membru UE, cu o companie aeriană înregistrată pe teritoriul Uniunii.
Pasagerii pot beneficia de compensații financiare cu o valoare cuprinsă între 250 și 600 de euro de persoană, în anumite cazuri de întârzieri sau anulări ale zborurilor, sau când le-a fost refuzată îmbarcarea. Astfel de despăgubiri se pot acorda numai în cazul în care evenimentul s-a produs din vina exclusivă a companiilor aeriene și nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora/cazuri de forță majoră cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabilă, urgențe medicale sau atentate teroriste.
Foto: Hepta