În topul celor mai mari retaileri de încălțăminte din România și-au făcut loc cinci companii străine precum Deichmann, Ecco sau Humanic, cele mai multe venite în ultimii ani. Criza a șters 60% din businessul magazinelor Leonardo, care a pierdut poziția de lider după aproape două decenii de supremație, potrivit Ziarului Financiar.
Criza financiară și intrarea pe piață a unui număr mare de jucători străini au schimbat raportul de forțe din retailul local de încălțăminte, germanii de la Deichmann preÂluând poziția de lider după rezulÂtaÂtele afeÂrenÂte anului 2013. La polul opus, comÂpaÂnia LeoÂnarÂdo SRL, care opera lanțul de maÂgaÂziÂne cu același nume, a ajuns în faliÂment după ce aproape două deÂcÂenii, în perioada 1994-2013, a fost lider de piață.
Grupul Deichmann a intrat pe piața loÂcaÂlă în 2007, unul dintre ultimii ani de boom economic, și, pariind pe o expansiune agreÂsivă, a ajuns la o rețea de circa 70 de magazine, potrivit ultimelor date ale ZF. Astfel, în doar șapte ani compania a ajuns la afaceri de 203 milioane de lei în 2013, ultimul an pentru care sunt disponibile date financiare.
Citește integral articolul în Ziarul Financiar