La nivel european, cehii sunt și mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschiși la ideea ca următoarea lor mașină să aibă propulsie electrică.
Motivele pentru care o mașină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opțiune pentru următoarea achiziție auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează prețul ridicat, densitatea încă redusă a stațiilor de încărcare și problema autonomiei.
Pentru români, principala reținere în a cumpăra o astfel de mașină o reprezintă prețul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia mașinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenți menționând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convențional.
Totuși, argumentele împotriva mașinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilității sunt explicate și promovate mai intens.
Sondajul mai arată și faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare mașinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziție. În Germania și Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate țările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievați se văd conducând o mașină cu motor diesel.
Rezultatele fac parte din studiul „Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.