Românii sunt cei mai interesați din regiune de un loc de muncă sigur, la o firmă cu standarde etice ridicate, când este vorba de alegerea unui job nou, și printre cei mai puțin preocupați de satisfacția lucrului bine făcut și de perspectivele de dezvoltare personală, potrivit unui studiu Deadalus.
„Lucrul cel mai supărător din comparația cu regiunea este apetitul relativ scăzut al românilor pentru lucrul bine făcut. Calitatea vieții noastre, atât din perspectiva de angajați, cât și din perspectiva de consumatori ai diverselor servicii sau produse suferă din această pricină. Dăm și primim la rândul nostru servicii de slabă calitate, pentru că nu găsim un motiv de mândrie în lucrul bine făcut”, a declarat Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown.
Studiul Deadalus realizat în șapte țări din regiune arată că cele mai importante cinci caracteristici care contează pentru angajați sunt: pachetul salarial (79,4%), lucrul într-un domeniu interesant (52,7%), siguranța postului (47,3%), satisfacția lucrului bine făcut (38,6%) și nivelul scăzut de stres (38,4%). Perspectivele de dezvoltare personală (32,8%), oportunitățile de promovare (30,1%) și standardele etice ridicate ale angajatorului (16,8%) par să fie mai puțin importante în regiune în aceste vremuri, notează raportul.
„Este evident impactul crizei asupra slujbei ideale, primează salariul și siguranța postului în detrimentul unor aspecte care acum 5 ani erau în top – dezvoltarea personală și oportunitățile de promovare. Cu toate acestea, oamenii își doresc în continuare să lucreze într-un domeniu interesant care să-i stimuleze”, a adăugat Enescu.
La nivelul regiunii, românii se află pe primul loc în ceea ce privește preferința pentru siguranța locului de muncă (65%, față de 47,3% media pe regiune) și companiile cu standarde ridicate de etică (20,4%, comparativ cu media de 16,8%).
Totodată, ei ocupă locul secund privind slujbele cu nivel redus de stres (44,4%, față de 38,4% media pe regiune) și care să înglobeze beneficii pe lângă salariu (46,4%, față de 36,7%).
Românii sunt în schimb mai puțin intersați de satisfacția lucrului bine făcut (32,8%, față de 38,6% media regională) și de perspectivele de dezvoltare personală (25,6%, față de 32,8%).
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.306 de respondenți din șapte țări: România, Bulgaria, Serbia, Croția, Turcia, Cehia și Slovacia.