În primul trimestru din 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, pentru destinațiile interne se constată o creștere de 5% pentru rezervările early booking, 50% pentru programul „O săptămâna de refacere” și 100% pentru programul „Zile gratuite de vacanță”, potrivit ANAT.
Se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crișanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina și 30% pentru Muntenia. Maramureșul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia și Banatul au înregistrat o creștere de 5%.
„Principala destinație preferată de turiști rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru stațiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor și au înregistrat un plus de 2% față de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul stațiunilor de pe litoral, excepție făcând Olimp, cu o scădere de 15%”, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).
În ordinea volumului de vânzări, destinațiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franța, Austria și Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) și Muntenegru (+ 20%).
Volume mari de vânzări se înregistrează și pe alte destinații care în primul trimestru al acestui an înregistrează o scădere a numărului de rezervări. Este vorba de Bulgaria (-10%) și Croația (-40% din cauza creșterii prețurilor ca urmare a majorării TVA).
Cele mai dinamice destinații externe, cu creșteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba și Statele Unite.
„În ceea ce privește valoarea medie a pachetului achiziționat, putem spune că pe destinațiile interne aceasta a fost de 638 de lei, cu 5% mai mult decât anul trecut”, a adăugat Morariu.
Pentru destinațiile externe, analiza ANAT arată o valoare medie a pachetului de 1.578 de lei, în creștere cu 4%.