Prima pagină » Economic » Românii vor plăti mai mult pe vacanțe în 2014. Topul celor mai căutate destinații

Românii vor plăti mai mult pe vacanțe în 2014. Topul celor mai căutate destinații

Românii vor plăti mai mult pe vacanțe în 2014. Topul celor mai căutate destinații
Tendințele anului 2014 arată mai mulți turiști comparativ cu 2013, dar și sejururi cu până la 5% mai scumpe.

În primul trimestru din 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, pentru destinațiile interne se constată o creștere de 5% pentru rezervările early booking, 50% pentru programul „O săptămâna de refacere” și 100% pentru programul „Zile gratuite de vacanță”, potrivit ANAT.

Se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crișanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina și 30% pentru Muntenia. Maramureșul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia și Banatul au înregistrat o creștere de 5%.

„Principala destinație preferată de turiști rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru stațiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor și au înregistrat un plus de 2% față de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul stațiunilor de pe litoral, excepție făcând Olimp, cu o scădere de 15%”, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

În ordinea volumului de vânzări, destinațiile externe cele mai căutate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franța, Austria și Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) și Muntenegru (+ 20%).
Volume mari de vânzări se înregistrează și pe alte destinații care în primul trimestru al acestui an înregistrează o scădere a numărului de rezervări. Este vorba de Bulgaria (-10%) și Croația (-40% din cauza creșterii prețurilor ca urmare a majorării TVA).
Cele mai dinamice destinații externe, cu creșteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba și Statele Unite.

„În ceea ce privește valoarea medie a pachetului achiziționat, putem spune că pe destinațiile interne aceasta a fost de 638 de lei, cu 5% mai mult decât anul trecut”, a adăugat Morariu.
Pentru destinațiile externe, analiza ANAT arată o valoare medie a pachetului de 1.578 de lei, în creștere cu 4%.
 

 

Autor

Citește și