Românul desemnat antreprenorul anului în Italia. Cum a construit Florin Simon o afacere de 16 milioane de euro

Publicat: 23 03. 2015, 16:54

Ajuns în Peninsulă în urmă cu 18 ani, Florin Simon a pus bazele unei companii de import și distribuție de produse fabricate în România, care ajung la conaționalii aflați acolo la muncă. Acum, firma sa, Roma…nia SRL  are 50 de angajați, toți români, și a îndeplinit toate cele cinci criterii pentru câștigarea titlului de „cel mai bun antreprenor”: creștere, număr de angajați, inovație, tineri antreprenori și responsabilitate socială, scrie Business Magazin.

Spiritul antreprenorial al lui Florin Simon a început să se manifeste când avea puțin peste 20 de ani și locuia încă în Bacău.

„Făceam tot comerț, adică luam de aici – vindeam acolo, vindeam niște măsuțe găsite prin târgurile la care mergeam zilnic: la Roznov, la Târgu-Frumos, la București”, a povestit el.

Și-a încercat apoi norocul cu un bar și, pentru că lucrurile nu mergeau bine, a decis să plece în Italia cu gândul de a economisi banii de care afacerile lui aveau nevoie ca să funcționeze.

„Am venit în Italia pentru că aveam aici o rudă îndepărtată care mi-a spus că îmi poate oferi un pat. Era bun și acesta, nu am fost nevoit să dorm pe sub poduri sau prin vagoane, cum s-a întâmplat cu alți conaționali”, a adăugat el.

A lucrat la început ca salahor, apoi a obținut o slujbă mai bună în cadrul unei firme de construcții. Mai departe, în anul 2000, împreună cu soția lui, sosită și ea în Italia, a pus bazele firmei de renovări de apartamente.

În 2005 Simon a deschis primul magazine de produse românești, într-un cartier în care locuiau mai mulți români din Roma. Era prima afacere în care muncea cot la cot cu soția, care până atunci lucrase în mai multe firme, cel mai recent post ocupat fiind în cadrul unui hotel.

Un an mai târziu, extinderea la care Simon visa s-a concretizat prin achiziționarea unui mic depozit cu o suprafață de 150 de metri pătrați, aflat în apropierea magazinului, care l-a determinat să înceapă și importurile directe din România.

Afacerea a crescut chiar și pe timp de criză: chiar dacă nu cu același ritm, creșterile s-au menținut la 10-15%, mai precizează sursa citată. Modul în care Simon și-a dezvoltat afacerea din Italia se vede acum: antreprenorul român deține un depozit de 3.000 de metri pătrați, în care se află mai bine de 3.500 de tipuri de produse fabricate în România.

Afacerile lui Florin Simon au ajuns anul trecut la 16 milioane de euro.

Citiți articolul integral pe www.businessmagazin.ro