ROMATSA intră în grevă generală din septembrie. „Sunt probleme de viață și de moarte”
„Aici nu am ajuns din cauza salariilor, este o problemă de viață și de moarte. Angajatii sunt supuși la un stres psihic. Suntem terorizați psihic de șeful ROMATSA de 9 luni”, au declarat luni liderii de sindicat din ROMATSA.
Un număr de 300 de angajați din Romatsa au cerut luni demiterea conducerii companiei.
Liderul sindical Gabriel Tudorache a subliniat că dacă se ajunge la grevă generală la ROMATSA, impactul va fi „catastrofal”, pentru că nu va fi pentru două ore, ci va fi generală și se va opri total activitatea controlorilor de trafic aerian din toate unitățile.
„Dacă până în acel moment nu se găsesc soluțiile și organele statului nu iau absolut nicio măsură, cum nu au făcut până azi, deși avem numeroase plângeri făcute atât la DNA, atât la Parlament, la Senat, la președinte, la Camera Deputaților, deci nimeni nu ne ia în seamă, la Curtea de Conturi și așa mai departe. Avem un număr de peste 20 de procese pe care le-am intentat acestei conduceri ilegale. În mod cert, dacă până atunci nu se rezolvă lucrurile, vom declanșa greva generală, impactul va fi, din punctul nostru de vedere, catastrofal, având în vedere faptul că nu o să dureze doar două ore, ci este o grevă generală totală”, a mai spus Gabriel Tudorache, citat de Mediafax.
Sindicaliștii de la ROMATSA au reclamat săptămâna trecută la Ministerul Transporturilor (MT) și la Direcția Națională Anticorupție (DNA) că directorul general, Aurel Stanciu și unii membri ai Consiliului de Administrație ar fi în incompatibilitate și cer revocarea acestora din funcții.
Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) susține că desemnarea noii conduceri a ROMATSA și numirea lui Aurel Stanciu în funcția de director general s-au făcut cu încălcarea normelor legale aplicabile, ceea ce ar impune revocarea lor.
Practic, ATSR arată în documentul înaintat DNA și MT că modalitatea prin care au fost nominalizați membrii Consiliului de Administrație (CA) ROMATSA a încălcat o serie de reglementări în vigoare. Astfel, CA a avut în componența sa mai mulți funcționari publici decât prevede legea, a luat hotărâri importante, deși avea în componența sa membri provizorii, iar Aurel Stanciu și Sorin Stoicescu s-ar afla în conflict de interese.
Stoicescu, unul dintre membrii CA ROMATSA, ar fi decis, în această calitate, organizarea concursului și condițiile pentru ocuparea postului de șef Serviciu SAR, ulterior fiind singurul candidat care a participat și a câștigat postul.
Sindicaliștii ROMATSA au 14 revendicări pe care le solicită în noul contract colectiv de muncă. Printre altele, ei cer pensionarea la 55 de ani și introducerea unui articol prin care, după această vârstă, un controlor de trafic să aibă posibilitatea să fie trecut pe un alt post în ROMATSA pe măsura pregătirii lui, în speță la o direcție operațională sau de siguranță.