Rovana Plumb: Dacă transferăm „timbrul de mediu” în benzină și motorină ar rezulta o taxă pe consum
Transferarea „timbrului de mediu” în prețul carburanților ar însemna impunerea unei taxe pe consum, ce ar duce la creștere în lanț a prețurilor, a declarat sâmbătă, la Antena 3, ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, informează Agerpres.
Întrebată despre posibilitatea includerii „timbrului de mediu” în prețul benzinei și motorinei, ministrul de resort a precizat că nu s-a discutat despre așa ceva, „timbrul de mediu” fiind un instrument necesar pentru reducerea emisiilor de CO2 și pentru înnoirea parcului auto.
„Din punctul nostru de vedere, în momentul în care transferăm o astfel de taxare în benzină și motorină ar rezulta o taxă pe consum. În prezent timbrul de mediu se aplică doar unui număr de cetățeni, sau pentru parcul auto, care înseamnă 5 milioane de mașini. În momentul în care am institui o astfel de taxă, care nu este o taxă de mediu, nu mai intră în domeniul protecției mediului, ar fi o taxă pe consum ce ar conduce în lanț la creștere tuturor prețurilor. Din punct de vedere al protecției mediului și al Guvernului, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru a reduce emisiile de CO2 și a înnoi piața auto. Nu s-a discutat despre mutarea taxei în prețul carburanților. Ar intra în domeniul fiscalității și ar fi taxă pe consum”, a spus Rovana Plumb.
Aceasta a precizat că, până la 30 aprilie, încasările din „timbrul de mediu” au totalizat 238 milioane lei.
„Declaram în martie că vom avea un cuantum al încasărilor de circa 700 milioane lei. Până acum avem încasări de 238 milioane lei, la 30 aprilie, și din această sumă am și restituit bani către cetățeni”, a menționat ministrul Mediului.
În data de 15 martie a.c. a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmând să fie calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii.
Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial, în noua formulă de calcul, timbrul de mediu menține cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro5 și mărește cotele pentru tehnologiile Euro4 și Euro3. Pe de altă parte, pentru mașinile cu motorizări non-Euro, Euro1 și Euro2, valoarea timbrului de mediu va scădea față de nivelul cuantumului actual.