O”Leary, care a fost confirmat săptămâna trecută în poziția de CEO pentru încă cinci ani, țintește o creștere a numărului de pasageri transportați la 120 milioane de persoane pe an, de la 81 milioane de persoane anul trecut.
Atenția Ryanair se va îndrepta spre piețele din Italia, Grecia și Germania, a declarat O”Leary într-un interviu pentru Bloomberg.
Scandinavian Airlines, Alitalia SpA și Air Berlin se numără printre companiile estimate să își reducă operațiunile sau să fuzioneze în perioada următoare, în timp ce Olympic Airlines, TAP-Transportes Aereos Portugueses, Iberia și Aer Lingus Group vor trece printr-o perioadă de consolidare, marcată de tăieri de costuri.
„Vor fi o serie de schimbări importante pe segmentul de curse scurte în Europa, schimbări evidențiate de discuțiile pe care le purtăm cu multe aeroporturi de pe continent. Reprezentanții acestora sunt din ce în ce mai doritori să încurajeze Ryanair să preia din traficul pe care se tem că îl vor pierde”, a declarat O”Leary.
O”Leary a dat ca exemplu operatorul francez Air France-KLM, care a anunțat recent că își va reduce investițiile pe segmentul low-cost ca urmare a pierderilor de 330 milioane de euro generate de o grevă a piloților. Compania italiană Alitalia își va revizui și ea planurile legate de zborurile scurte, potrivit șefului Ryanair.
Câteva dintre companiile catalogate drept „vulnerabile” de O”Leary au demarat deja programe de tăieri de costuri. Operatorul german Air Berlin a anunțat că își va reduce flota la 130 de avioane până în a doua jumătate din 2015, de la 170 de avioane la finele anului 2011. Oficialii companiei au refuzat să comenteze pe marginea declarațiilor lui O”Leary.
Pe de altă parte, reprezentanții companiei irlandeze Aer Lingus, la care Ryanair este acționar minoritar, au spus că estimările lui O”Leary sunt doar „generalizări”, adăugând că Aer Lingus își bazează operațiunile pe un model de afaceri de succes, înregistrând profit pentru al cincilea an consecutiv.