Ryanair și EasyJet și-au consolidat poziția pe piața aeriană low-cost din Europa. Cine domină piața în Europa de est
Numărul pasagerilor operatorului irlandez Ryanair, lider pe piața low-cost, a crescut anul trecut cu 6%, la 86,4 milioane, în timp ce operatorul britanic EasyJet a raportat o creștere de 6,5% a numărului de clienți, la 65,3 milioane de persoane.
În cazul ambelor companii creșterea numărului de pasageri a fost mai mare decât creșterea capacității, astfel că gradul de ocupare a aeronavelor s-a îmbunătățit.
Pentru creșterea cotei de piață, principarii operatori low-cost au mărit frecvența curselor pe principalele rute și au oferit clienților business facilități precum locuri rezervate și tarife flexibile.
Aceste politici au obligat marii operatori, cum sunt Air France-KLM Group și Deutsche Lufthansa, să restructureze operațiunile în cazul curselor pe distanțe scurte.
Gradul de ocupare a aeronavelor operate de EasyJet a avansat anul trecut cu 1,5 puncte procentuale, la 90,8%, iar în cazul Ryanair a avut loc o creștere de 3 puncte procentuale, la 86%.
Wizz Air, cel mai important operator low-cost din Europa de Est, nu a raportat încă date referitoare la operațiunile din 2014. În 2013, compania cu sediul la Budapesta a transportat 13,5 milioane de pasageri, în creștere cu 12% față de anul precedent. Într-o perioadă de 12 luni încheiată la sfârșitul lunii octombrie 2014, Wizz Air a transportat 15,5 milioane de pasageri.