Prima pagină » Economic » Salvamarii au intrat în grevă pentru că nu au fost plătiți. Ce spune președintele Autorității Naționale pentru Turism

Salvamarii au intrat în grevă pentru că nu au fost plătiți. Ce spune președintele Autorității Naționale pentru Turism

Salvamarii au intrat în grevă pentru că nu au fost plătiți. Ce spune președintele Autorității Naționale pentru Turism
Salvamarii din sudul litoralului românesc au intrat în grevă japoneză pentru că nu și-au primit salariile în ultimele două luni.

Salvamarii din sudul litoralului românesc au intrat în grevă japoneză pentru că nu și-au primit salariile în ultimele două luni. Într-o situație similară se află și cei care supraveghează turiștii din stațiunile aflate în nordul litoralului Mării Negre.

„Se află în aceeași situație. Au fost plătiți parțial”, au declarat pentru gândul reprezentanții Asociației Naționale a Scafandrilor Profesioniști și Salvamarilor din România (ANSPSR).

„La noi nu se face grevă”, au mai spus ei adăugând că se fac eforturi pentru plătirea salvamarilor și acoperirea acestor costuri ulterior.

Salvamarii ANSPSR supraveghează plajele din Constanța, Mamaia, Năvodari și Corbu.

În total, pe litoral există 48 de posturi de salvare, dintre care 23 în Constanța și Mamaia, 13 în Mangalia (aici fiind incluse cele din stațiunile cuprinse între Olimp și Saturn) și 12 în Eforie, potrivit datelor furnizate gândul de către Autoritatea Națională pentru Turism (ANT). Salvamarii ar trebui să fie plătiți de către Consiliul Județean.

În prezent, nu există o autoritate publică centrală, desemnată prin lege, din bugetul căreia să se facă trasmiterea fondurilor pentru plata salvamarilor către autoritățile administrației publice locale. Din acest motiv „niciuna din aceste autorități nu și-a prevăzut în bugetele proprii sumele necesare organizării și asigurării serviciilor publice de salvamar și a posturilor de prim ajutor pe plajele turistice ale Mării Negre”, ne-au explicat reprezentanții ANT.

Președintele ANT, Răzvan Filipescu, susține că, la solicitarea reprezentanților Consiliului Județean Constanța, autoritatea pe care o conduce a transmis la Ministerul Economiei un proiect de hotărâre de Guvern privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară pentru cheltuielile necesare funcționării serviciilor de salvare și a posturilor de prin ajutor de pe litoral.

„Actul normativ propune alocarea din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2013 a sumei de 4 milioane de lei pentru finanțarea serviciilor publice de salvare acvatică – salvamar și a posturilor de prim ajutor de către autoritățile administrației publice locale din Județul Constanța”, a declarat Filipescu pentru gândul.

El ne-a mai spus și că, potrivit unui răspuns pe care reprezentații Ministerului Economiei l-au primit din partea Finanțelor, suma în cauză va fi avută în vedere la rectificarea bugetului de stat pentru acest an.

Citește și