Grupul sud-coreean Samsung a înregistrat o creștere de 56% a livrărilor de smartphone-uri în primul trimestru al acestui an, de nouă ori mai rapidă comparativ cu avansul de 6,6% al vânzărilor de iPhone-uri ale rivalului Apple, arată un studiu al firmei Strategy Analytics, citat de Bloomberg.
Samsung a controlat în primul trimestru 33,1% din piața smartphone globală, iar Apple 17,9%. Livrările Samsung s-au situat la 69,4 milioane de unități în primele trei luni, iar cele ale Apple la 37,4 milioane de unități. Pe trei s-a situat LG, cu o cotă de piață de 4,9%.
Creșterea de numai 6,6% pentru iPhone este cea mai lentă de la lansarea seriei de către Apple.
Piața mondială smartphone a crescut cu 36%, la 209,5 milioane de unități, și a depășit-o pentru prima dată pe cea a telefoanelor mobile tradiționale, folosite doar pentru servicii de voce și text, potrivit Strategy Analytics. Evoluția a fost susținută de adoptarea serviciilor telecom de generația a treia în China și de generația a patra în Statele Unite.
„Samsung a livrat de aproape două ori mai multe smartphone-uri și a crescut de nouă ori mai repede decât Apple în primul trimestru. Samsung va continua, probabil, să înregistreze volume solide în al doilea trimestru la nivel global”, a declarat Neil Mawston, analist la Strategy Analytics.
Livrările totale de telefoane mobile au avansat cu 4%, la 418,6 milione de unități în primul trimestru, potrivit firmei de cercetare IDC.