Prima pagină » Economic » Șapte din zece români, nemulțumiți de reducerile de Black Friday. Care a fost profilul cumpărătorului

Șapte din zece români, nemulțumiți de reducerile de Black Friday. Care a fost profilul cumpărătorului

Șapte din zece români, nemulțumiți de reducerile de Black Friday. Care a fost profilul cumpărătorului
Șapte din zece români nu au fost mulțumiți de reducerile aplicate de către retaileri la diferite produse cu ocazia "sărbătorii cumpărăturilor", Black Friday, din acest an.

Șapte din zece români nu au fost mulțumiți de reducerile aplicate de către retaileri la diferite produse cu ocazia „sărbătorii cumpărăturilor”, Black Friday, din acest an, potrivit unui studiu realizat de reprezentanții agenției full-service Exact Cercetare și Consultanță.

Astfel, doar 6% dintre cei care au participat la acest studiu s-au declarat foarte mulțumiți de promoțiile de Black Friday, în timp ce 70% au spus că au fost nemulțumiți de ele.

De asemenea, 60% dintre cei intervievați au fost de părere că Black Friday este doar o promovare agresivă și 59% dintre persoanele care au participat la acest studiu au declarat că sunt de părere că produsele aflate la reducere sunt unele care nu se vând.

Cumpărăturile realizate cu ocazia zilei de 23 noiembrie au fost realizate online în proporție de 82%, cea mai mare parte a românilor achiziționând un singur produs, iar suma medie cheltuită în acest sens fiind de 550 de lei.

Calculatoarele și accesoriile PC au fost cele mai cumpărate produse de Black Friday, acestea fiind urmate în top de electrocasnice și de televizoare sau electronice.

Topul celor mai cumpărate produse de Black Friday

1. calculatoare sau accesorii PC – 36%

2. electrocasnice – 26%

3. televizoare sau electronice – 21%

4. telefoane mobile sau accesorii – 18%

5. îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii – 17%

6. articole foto, video sau de optică – 15%

7. cărți – 13%

8. articole de cosmetică și de frumusețe – 9%

9. aparate pentru îngrijire personală – 8%

10. jucării sau articole pentru copii – 7%

Principalele motive pentru care românii nu au reușit să cumpere produsele pe care și le doreau cu ocazia „sărbătorii cumpărăturilor” au fost lipsa bugetului necesar, epuizarea stocului sau faptul că reducerea aplicată produsului în cauză nu li s-a părut atractivă.

Produsele au fost livrate, în medie, într-un interval de 3 zile de la realizarea unei comenzi, iar 40% dintre persoanele care au participat la realizarea acestui studiu au declarat că au fost foarte mulțumite de timpul de livrare.

Profilul cumpărătorului de Black Friday

Bărbații au fost cei care au profitat cel mai mult anul acesta de reducerile aplicate de retaileri de Black Friday, potrivit rezultatelor aceluiaș studiu.

De asemenea, persoanele care au achiziționat diferite produse cu această ocazie au avut vârste cuprinse între 25 de ani și 34 de ani, cea mai mare parte a lor fiind căsătorite.

Venitul cumpărătorului de Black Friday este cuprins între 800 de lei și 1.400 de lei, iar 63% dintre cei care au achiziționat produse la reducere cu ocazia „sărbătorii cumpărăturilor” au studii superioare.

Studiul a fost realizat în perioada 29 noiembrie – 3 decembrie, iar la acesta au participat persoane cu vârste cuprinse între 16 și 70 de ani, care realizează cel puțin o dată pe an cumpărături dintr-un magazin online. Volumul eșantionului a fost de 1.016 respondenți.

Citește și