Compania aeriană din Oslo are în flotă 18 avioane MAX, din totalul de 163 de aparate de zbor. Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a decis, marți seară, suspendarea zborurilor avioanelor Boeing 737-8 Max și 737-9 Max în spațiul Uniunii Europene, după accidentul aerian din Etiopia, soldat cu 157 de morți.
Directorul executiv al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat luni, într-un mesaj către angajați, că 737 MAX este un aparat sigur.
Dar surse din industrie, citate de Reuters, spun că fabricantul se confruntă cu un mare număr de plângeri după accident.
Compania norvegiană a pariat puternic pe MAX, care a devenit alegerea sa pentru zborurile cu rază scurtă și medie în următorii ani, în condițiile în care operatorul de transport cu costuri reduse caută să-și sporească eficiența și să reducă costurile zborurilor.
Păstrarea la sol a avioanelor se adaugă problemelor companiei, care înregistrează pierderi pe fondul concurenței intense.
Transportatorul a obținut 348 milioane de dolari de la acționari în ultimele luni și a spus că își va reduce costurile, încercând să devină rentabil în acest an.
Compania își menține comanda pentru mai multe aeronave de același tip de la Boeing, a declarat purtătorul de cuvânt Lasse Sandaker-Nielsen.
Norwegian intenționa să ajungă la peste 70 de avioane 737 MAX până la finele anului 2021, potrivit ultimelor anunțuri ale companiei.
Norwegian a anulat câteva zboruri marți, iar miercuri a anulat cel puțin trei duzini de plecări, conform site-ului său. Călătorii sunt alocați pentru alte zboruri și compania folosește ale tipuri de avioane pentru a compensa situația.
foto: Wikipedia