Schimbare majoră după doi ani. Cum au evoluat vânzările Coca-Cola în România la nivelul anului trecut
Anterior celor doi ani de scădere, volumul vânzărilor Coca-Cola în România s-a situat în 2012 la 162,7 milioane de navete, după un avans de 2% raportat la 2011. În 2013, volumul a coborât la 148,5 milioane de navete, iar în 2014 la 139,2 milioane de navete.
Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 24 de doze de băutură răcoritoare sau 5,678 de litri.
„Volumul din România a crescut cu 11%, cu rezultate bune la toate categoriile (de produse, n.r.). Această creștere urmează unui declin de 6% în anul anterior. Evoluția pe segmentul băuturilor carbogazoase a fost alimentată de mărcile Coca-Cola și Fanta, susținute de noul ambalaj 1,25 litri destinat magazinelor. Segmentul apă al companiei a crescut cu 7% (…)”, se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
La nivel de grup, volumul vânzărilor a crescut cu 3%, la 2,055 miliarde de navete. Profitul net a consemnat un declin de 5%, la 280 milioane de euro, în contextul în care veniturile nete din vânzări au fost mai mici cu 2,5%, la 6,35 miliarde euro, ca urmare a unui impact negativ de aproximativ 5% al cursului de schimb.
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai importanți îmbuteliatori ai grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de țări din Europa, Asia și Africa, deservind o populație de aproximativ 590 milioane de persoane.
În România, Coca-Cola HBC deține trei fabrici, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.