Prima pagină » Economic » Schimbare masivă pe piața auto. N-ai fi zis că românii sunt capabili de asta

Schimbare masivă pe piața auto. N-ai fi zis că românii sunt capabili de asta

Schimbare masivă pe piața auto. N-ai fi zis că românii sunt capabili de asta

În plină #coronacriza, în primele şapte luni ale lui 2020, românii au cumpărat nu mai puțin de 3.772 de autoturisme ecologice, în fapt o majorare a vânzărilor de 3,57% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, atunci când numărul achiziţiilor a fost de 3.642 de unităţi.

La data de 31 iulie a.c., datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arătau că ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale era de 6,1%, peste nivelul din anul precedent, când aceasta a fost de 3,9%.

Datele celor de la APIA spun că, în intervalul ianuarie – iulie 2020, majoritatea achizițiilor au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 2.477 de unităţi, în scădere însă cu 11,5%, comparativ cu primele şapte luni din 2019.

Vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creştere de 38,6%, până la 988 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 357 de unităţi, mai multe cu 115,1%, raportat la perioada de referinţă.

Top producători de autoturisme electrice și hibrid de pe piața auto

Aceleași date statistice relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conduce, după primele şapte luni, Renault – cu 285 de unităţi, urmată de Skoda (213 unităţi), Volkswagen (111), BMW (67), Hyundai (65), Nissan (42), smart şi Tesla (câte 31 de exemplare), Peugeot (24) şi Mercedes Benz (17).

Totodată, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 2.130 de unităţi, Lexus (113), Hyundai (76), Honda (74), Ford (56), Kia (21) şi Subaru (7).

În top comercializării de autoturisme plug-in pe primul loc se află, la 7 luni, BMW – cu 65 de exemplare, urmată de Volvo (58), Porsche (43), Mitsubishi (39), Mercedes Benz (38), Ford (32), Hyundai (24), Mini (14), Land Rover şi Skoda (câte 10 unităţi).

La nivelul lunii iulie, în România, s-au comercializat 883 de autoturisme ecologice, în creştere cu 21,3%, comparativ cu luna iunie, când se vânduseră 728 de unităţi, iar ponderea în total piaţă a scăzut la 6,9%, de la 7,2%

Potrivit Agerpres, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul „Rabla Plus”, cu circa 45 de milioane mai mult decât în 2019.

Calculele autorităţilor relevă că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de maşini electrice şi hibride.

Citește și